کد خبر: 829768
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
خاطرجمعي جهانگيري، معاون رئيس‌جمهور به مردم براي اعتماد به دولت در کنترل دلار 4200 توماني و تورم و گراني کالا، صاحبنظران را بيش از هرچيز به اين صرافت انداخته که گراني دلار کار خود دولت است که مي‌تواند در موقع لزوم آن را کنترل و خيال مردم را راحت کند!
مردم وقتي به دولتمردان اعتماد دارند مي‌دانند که نبايد درباره قيمت ارز، کالا و تورم نگران باشند، زيرا مديران کشور خواهند توانست اين مسائل را مديريت کنند.  اين جمله را اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور در جمع مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است که معناي تحت‌الفظي‌اش اين است که کنترل قيمت دلار برخلاف آنچه برخي کارشناسان مي‌گويند در يد و اختيار دولت است و مسائل پيش آمده، مديريت شده است. 

اين سخنان معاون اول در حالي روي خروجي پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري قرار گرفته است که روز گذشته دلار به قيمت 4 هزار و 150 تومان به متقاضيان فروخته مي‌شد كه بي‌سابقه‌ترين قيمت در طول تاريخ کشور است و قدرت خريد مردم طي چند هفته حدود 20 درصد کاهش يافته و پول ملي تضعيف شده است.  همچنين روز گذشته قيمت هر سکه طلاي تمام بهار آزادي طرح جديد افزايشي رکودي داشت و با 33 هزار و 600 تومان گران‌تر نسبت به روز قبل به يک ميليون و 220 هزار تومان رسيد. 

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه برخي از اين افراد در گذشته با شعارهاي‌شان کشور را به جايي رساندند که فضايي براي فعاليت و همکاري در داخل و خارج وجود نداشت، گفته است: حالا عده‌اي آمده‌اند و آرامش و اميد به کشور آوردند و مردم نيز به آنها اعتماد دارند و به آينده کشور اميدوار شده‌اند. 

وي با بيان اينکه وقتي بانک مرکزي اعلام مي‌کند رشد اقتصادي کشور در شش ماهه اول 7/4 درصد بوده است و مرکز آمار اين رشد را 6/4 درصد اعلام مي‌کند، يک آقايي که معناي رشد را نمي‌داند، مي‌گويد اين ارقام متعلق به نفت است و نتيجه مي‌گيرد که عربستان بايد بيشتر در اين‌باره افتخار کند! وي خاطرنشان ساخت: کشوري که از رکود تورمي بي‌سابقه‌اي در 50 سال گذشته رنج مي‌برد، امسال توانسته رشد اقتصادي 7/4 درصد داشته باشد و 700 هزار شغل ايجاد کند که بايد همه از اين دستاورد رضايت داشته باشند. 

وي با اعتراف به اينکه نبايد شک داشت که امريکايي‌ها به دنبال شيطنت هستند، افزود: ممکن است برجام در چند جا هم مشکل داشته باشد زيرا اين قرارداد، قراردادي يک‌طرفه نبوده و اگر قرار بود متن آن را فقط خودمان مي‌نوشتيم خيلي از بندها را به حذف و نابودي مخالفان خود اختصاص مي‌داديم، اما اين قرارداد دربردارنده همه ايده‌آل‌ها و اهداف ما نيست.  جهانگيري در پاسخ به اين پرسش که آيا خريد هواپيما اولويت اصلي دولت است يا بايد به مسائل اصلي ديگر پرداخت، گفت: اگر دولت پول نقد داشت و مي‌خواست تصميم بگيرد حتماً اولويت‌هايش مسائل ديگر بود، اما ما براي خريد هواپيماها تنها 15 درصد پول را پرداخت کرده‌ايم و بقيه قيمت آن از محل فروش بليت در سال‌هاي آينده پرداخت خواهد شد، بنابراين بايد به باني اين موفقيت بزرگ دست‌مريزاد گفت.  

جهانگيري با قدرداني از زحمات مديران بانک‌ها که با درک و آگاهي از اراده مسئولان ارشد نظام براي تحول در اقتصاد پاي کار آمدند، گفت: اينکه تا امروز 19 هزار واحد توليدي توانسته‌اند از منابع بانکي وام دريافت كنند و وارد چرخه توليد شوند قابل تقدير است.  وي در بخشي از سخنانش با ابراز تعجب از اينکه پيشرفت کشور عده‌اي را آزار مي‌دهد، گفته است: وقتي اعلام مي‌شود کشور در جايي رشد و پيشرفت داشته متأسفانه برخي دچار غصه و عزا مي‌شوند، زيرا فکر مي‌کنند اين موفقيت‌ها به اسم کساني نوشته خواهد شد که مسئوليت دارند و کشور را اداره مي‌کنند. 
معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه هدف بايد توسعه و پيشرفت ايران عزيز باشد، اظهار داشت: براي عزت ايران بايد از نام‌ها عبور کرد و براي تأمين منافع و مصالح کشور خودبيني و رفتارهاي جناحي را کنار گذاشت. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
از یکطرف مصوب میکنند که ریال ایران به تومان تبدیل شود و یک صفر آن کاسته شود ....
از یکطرف قیمت دلار افزایش می یابد ....
از یکطرف واردات افزایش می یابد ....
از یکطرف قیمت نفت تنزل می کند ....
از یکطرف صادرات آنگونه که باید باشد نیست ...
از یکطرف تولیدات را آنگونه که باید از تولید کننده بخرند ، نمی خرند ....
از یکطرف همه دست آوردهای ملی را مفت از دست می دهند ...
از یکطرف دیپلماسی درستی با کشورهای دیگر ندارند ....
از یکطرف اوامر رهبری را اجرا نمی کنند .... از یکطرف در عملکرد خود ، عملا در مقابل رهبری می ایستند ....
و .... این که شد از همه طرف وا دادگی ....
پس دولت تدبیر و امید چه عملکرد مثبتی از خود نشان داده است تا ملت امیدی به آنها داشته باشد؟؟؟؟!!!!!!!!!
مهدیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
لعتت خدا بر خائنین ودروغگو و...
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
دلار با ما
تحریم با ما
برجام با ما
اوباما با ما
کاسبی چهار نبش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
آخر دروغ تا کی...!!!؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
1
اقای جهانگیری معاون اول دولت یازدهم"
جمله بسیار جالبی را بیان کردید"اگر مردم به دولت اعتماد دارند"نگران تغییرات دلار "قیمت ها...و نمی شوند"اما اگر اعتماد نداشتندجه باید بکنند؟ دولتی که
نشان داد اهمیتی برای اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معاشی مردم کم درامد
حقوق بگیر در بازار خرید"درمقابل دریافت کنندگان نجومی کشور "در جهار سال گذشته دغدغه ای نداشته ست"وانقدر در توهمات دولت قبل سرگرمی برای خود
ایجاد کرده"چگونه باید اعتماد کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
کدام پیشرفت؟! کدام ارزانی؟!
غلامحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
1
با سلام افزایش نرخ دلار شعبده بازی بانک مرکزی برای خوش خدمتی به دولت یازدهم است که با سو استفاده از سفر زائرین اربعین حسینی کلید خورد سپس به سفرهای کریسمس وصل شد و تا سفرهای نوروزی ادامه می یابد و بانک مرکزی با وقاحت اعلام میکند بانکها آماده فروش دلار آزاد به متقاضیان می باشند .این سندی است برای اثبات دست داشتن بانک مرکزی در پشت پرده افزایش نرخ دلار .
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
عنوان این مقاله را باید بگذارید : اوباما دلخور نباش ! دلار با ما !
این زبان حال ... است که از خود آمریکائی ها بیشتر تلاش می کند تا منافع آن ها را حفظ کرده و خط مشی و دستور آن ها را اجرا کند . این از دلار که از حدود 2700 تومان اوایل دولت یازدهم به بیش از 4100 تومان رسید و حالا خوشحالند که 65 تومان کاهش یافته !!!
حالا سند آموزشی 2030 که نسخه ... شده و اعلامی توسط بانوی ... که ... طی تعهدی محرمانه و خلاف قانون اساسی ملزم به اجرای آن شده ! من نمی دانم نمایندگان مجلس چرا هیچ واکنش مناسبی به این خیانت ها نمی دهند ؟
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
1
متاسفانه در ... دولت یکسری افراد کم دانش و کم تجربه و گاها تشریفاتی قرار گرفته اند که حرف های ... و ازار دهنده میزنند و ضمن دریافت پول های نجومی به هیچ وجه برای مردم مفید نبوده بلکه یک آفت جدی برای رشد مملکت میباشند
نتیجه کارهای غلط دولت این است که زندان ها پر میشوذ و پرونده های دادگاه ها بیشمار و بیکاری و گرانی و هزاران معضل دیگر
به خواست خداوند متعال این حقوق و مزایای دریافتی آقایان برایشان حلال نبوده و نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار