کد خبر: 829765
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
رئيس مجلس خبرگان رهبري هدف فتنه‌گران در سال 88 را براندازي نظام جمهوري اسلامي و جايگزيني حكومت سكولار زير نظر امريكا دانست.
آيت‌الله جنتي در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري صداوسيما، حماسه حضور مردم در نهم دي را معجزه دانست و گفت: كساني كه مي‌خواهند ابعاد اين حضور حماسي را بررسي كنند، بايد ابتدا ريشه‌هاي فتنه را بررسي كنند و فتنه‌گران خارجي و عناصر فتنه‌گر در داخل را كه ايادي خارجي‌ها بودند، بشناسند. 

وي افزود: برخي ساده‌انديشان خيال مي‌كنند فتنه اين بود كه عده‌اي ادعاي تقلب در انتخابات كردند و با كشاندن مردم به خيابان‌ها و ايجاد بلوا، كشور را هشت ماه به آشوب كشيدند و بعد هم با حضور مردم در نهم دي مسائل تمام شد. اين افراد تصور مي‌كنند گستره انتخابات در شهري و استاني بوده و پس از ادعاي تقلب سروصدايي شده و بعد هم مسئله به پايان رسيده، اين فكر بسيار اشتباه است. 

آيت‌الله جنتي گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند و آگاهان سياسي مي‌دانند فتنه مسئله‌اي بود كه از حدود 10 سال قبل از سال 88 آن را بررسي كرده بودند و اساسش اين بود كه فتنه‌گران به فكر براندازي جمهوري اسلامي بودند؛ حركتي كه در سال 78 به وجود آمد و خنثي شد و دوباره 10 سال آن را بررسي كردند تا در سال 88 با همان هدف پيگيري كنند. وي افزود: معني اين هدف‌گذاري اين است كه اساساً مسئله انتخابات مطرح نبود بلكه مسئله نظام جمهوري اسلامي، انقلاب اسلامي و براندازي آن مطرح بود، يعني حركتي كه حكومت اسلامي را سركوب و نابود كنند و حكومتي سكولار زير نظر امريكا جايگزينش شود.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه تاكيد كرد: سران فتنه از آشوبگران تبري نجستند؛ آنان بايد در حصر بمانند و واقعاً دفاعي از آنان نمي‌توان كرد. آيت‌الله جنتي همچنين با تبيين نقش نهم دي در بقاي نظام اسلامي و حكومت مردمي و نقش مردم در اين باره اظهار داشت: حضور حماسي مردم در اين روز نشان داد كه مردم به اسلام، انقلاب اسلامي، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب وفادارند و ولايت فقيه را قبول دارند و از اين منظر بايد با شكرگزاري خداوند تبارك و تعالي از مردم به عنوان پيروان راستين ائمه معصومين عليهم السلام به ويژه امام علي (ع) و امام حسين(ع) و فرزندان امام خميني (ره) تشكر كرد. وي همچنين با تأكيد بر لزوم حل و فصل مشكلات مردم به‌ويژه مشكلات معيشتي آنان تاكيد كرد: دولت بايد رفع مشكلات اقتصادي مردم را در رأس مسائلش قرار دهد و در باقي مانده كار اين دولت، اگر نمي‌تواند اين مشكلات را حل و فصل كند حداقل آن را بكاهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار