کد خبر: 829644
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
امام جمعه اسلامشهر :
محمدرضا عباسی

به گزارش جوان آنلاین حجت الاسلام محمد نوروزی امام جمعه  اسلامشهر درجلسه شورای فرهنگ عمومی این  شهرستان ، اظهارداشت : 9دی  روز بزرگی درتاریخ انقلاب اسلامی ایران است، که حضور یکپارچه مردم درخلق حماسه،آتش فتنه بدخواهان نظام را خاموش و توطئه های آنان را نقش برآب کرد.

حجت الاسلام نوروزی،بیان کرد:وحدت بین اقشارمختلف مردم حامی انقلاب درخلق حماسه 9دی بسیار تاثیر گذار بود و آنچه را که  فتنه خواباند ومشت محکمی بردهان فتنه گران و دشمنان انقلاب زد، وحدت مردم ولایتمدار ایران بود .

وی با تبریک ولادت حضرت عیسی ابن مریم (ع)،باتفسیرآیاتی ازسوره آل عمران،تاکید کرد:ازنظرقرآن مومنان ومتقیان ویژگیهایی دارند که درعین تنگدستی،انفاق می نمایند،خشم خودراکنترل کرده وکضم غیض می کنند وبدی های دیگران را گذشت کرده واحسان ونیکی می کنند.

امام جمعه اسلامشهرافزود:بیشتر حوادث ناگوار وجنایت ها وقتل ها یی که اتفاق می افتد ، براثر عصابنیت وعدم فرو بردن خشم  است ، در حالی که با  صبر و بردباری و آرامش  این گونه حوادث رخ  نخواهد داد.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر  که با محوریت تحلیل تهدیدها و فرصت های فضای مجازی و ارائه راهکارهای اجرایی دستگاهها در جهت استفاده بهینه از آن‌،تشکیل شد  سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، اظهارداشت:با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فضای مجازی عرصه ارتباطات واطلاع رسانی سرعت بیشتری پیدا کرده وضمن بوجود آوردن فرصت مناسب ،  زمینه ای برای تهدید جامعه نیز شده است .

حسینی بیان کرد:به دلیل اهمیت محتوای منتشر شده در فضای مجازی و تاثیربسیارزیاد اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی آنها ،آشنایی با قوانین مرتبط با مصادیق محتوای مجرمانه ،می تواند درکاهش ارتکاب  و وقوع این جرائم  بسیاراثر گذارباشد .

وی افزود:باید توجه شود که ،برخی ازمصادیق مستقیما" درقانون جرائم رایانه ای نبوده وبه طورغیر مستقیم  ازقوانین دیگرومرتبط با محتوای مجرمانه برداشت می شود و آشنایی کاربران شبکه های اجتماعی با این قوانین  باعث  شناسایی محتوای مجرمانه درشبکه های اجتماعی توسط آنها وجلوی گیری ازانتشاروبه اشتراک گذاری این محتوا خواهد شد .

این مقام مسئول،تاکید کرد:با توجه به ظهورعرصه فضای مجازی،بحث آموزش وآشنایی افراد مختلف    می تواند در وقوع جرائم  در این فضا و آسیب رسیدن به افراد  بسیار باز دارنده  و اثر گذار شود .

در ادامه این جلسه اعضای شورا ومسئولین ادارات مختلف شهرستان از اقدامات و برنامه های مجموعه تحت مدیریت  و نفقطه نظرات خود را بیان  کرده وبراستفاده ازپتانسیل ها وامکانات شهرستان درجهت تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت  تاکید کردند.

قابل ذکر است به منظورپیشگیری از وقوع جرائم  در سطح شهرستان اسلامشهر،  با شکل گیری ستاد پیشگیری از وقوع جرائم در شهرستان اسلامشهر به ریاست  دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تاکنون  بالغ بر 10 کارگروه تخصصی  در زمینه های مختلف  تشکیل شده و کار گروه ویژه ساماندهی فضای مجازی و رسانه  نیزدر همین  زمینه راه اندازی و اعضای این کارگروه تا کنون با تشکیل 2 جلسه پیگیر امورات و ماموریتهای محوله خود هستند .  

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر