کد خبر: 829567
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی از صدور ۹۹۵ هزار و ۵۸۲ کارت هوشمند ملی در آذربایجان شرقی خبرداد.
احد جودی درمراسم بازديد بازدید خبرنگاران از روند صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی گفت : جامعه هدف استان برای صدور کارت هوشمند 3 میلیون و 50 هزار نفر است که باید به سرعت به این هدف نزدیک‌تر شویم.

وی با تاکید بر اینکه کاربردی‌ کردن «کارت هوشمند ملی» مانع بروکراسی اداری و تجمیع مدارک و اسناد در ادارات می‌شود، افزود: روند درخواست تا صدور این کارت در حال حاضر 20 روز است که تلاش می‌کنیم این میزان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان 1.3 درصد است، ادامه داد: سیستم تک فرزندی در کشور و حتی در استان رواج یافته و باعث شده تا نرخ رشد جمعیت از 4 درصد دهه 60 به 1.2 درصد دهه 90 برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال 47 هزار و 331 واقعه تولد و 14 هزار و 298 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است، گفت : 52 درصد ولادت‌ها پسر و 48 درصد دختر بودند که 71 درصد آن‌ها متعلق به مناطق شهری آذربایجان شرقی است.

جودی به آمار ازدواج آذربایجان شرقی در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 36 هزار و 222 ازدواج به ثبت رسید که از این میزان، 6 نفر از پسران و 3 هزار و 944 نفر از دختران زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار