کد خبر: 829492
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته است؛ اما همچنان توجه به قرآن کریم مطلوب نیست.
 محمدرضا خباز در پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور اعضای این شورا با هدف توسعه فرهنگ عمومی با استفاده از فعالیت‌های قرآنی در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی توجه به قرآن افزایش یافت، اظهار داشت: آمار توجه به قرآن قابل مقایسه با گذشته نیست؛ اما تا رسیدن به مقصود واقعی فاصله زیاد است.

خباز در ادامه به فرموده مقام معظم رهبری که بیان فرمودند جمهوری اسلامی ایران باید 20 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشد، اشاره کرد و افزود: هر حافظ قرآن کریم در هر منطقه مانند ستاره‌ای است که می‌تواند نورافشانی کند و محدوده خود را از آسیب‌ها نجات دهد.

وی بیان کرد: استان سمنان توجه خاصی به امر قرآن داشته و بیش از 160 بانوی حافظ قرآن در استان وجود دارد که این امر یکی از ظرفیت‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار سمنان در ادامه به دستور رهبر معظم انقلاب درباره شناسایی آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طبق فرموده رهبری، پنج مورد از آسیب‌های اجتماعی که خانمان‌برانداز است و فراوانی بیشتری دارد، شناسایی شده و بعد از فرهنگ‌سازی و فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، انس گرفتن با نماز و قرآن است و اگر جوان با قرآن مأنوس شود، نقشه راه بهتری برای زندگی پیدا می‌کند.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه ترویج آموزه‌های قرآنی و گرایش جوانان به امر نماز موجب دور شدن از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ در جامعه گسترش یابد تا شاهد آسیب‌پذیری کمتری باشیم.

خباز بیان کرد: قرآن الگوی نسل جوان و یکی از بزرگ‌ترین معجزاتی است که متعلق به مکان، زمان و جمعیت خاصی نیست و تازگی در مفهوم آن موج می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: توجه شیعیان به اهل‌بیت (ع) زیاد است؛ اما توجه به قرآن مطلوب نیست و باید در این امر فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار