کد خبر: 829477
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت : تمام طرح های گردشگری و عمرانی دستگاه اجرایی این استان باید از قانون و از کارگروه زیربنایی این استان مجوز اخذ کند.
 مهدی زندیه وکیلی شامگاه  در نشست کارگروه عمرانی و گردشگری در سالن مدیریت بحران افزود : هر سازمان و نهادی که قصد ایجاد فضای گردشگری و طرح های محافظتی دارند به بررسی های لازم در چارچوب قانون نیاز است.
وی اظهار داشت : برای پاسخ به نیازهای گردشگری، ایجاد شهرک گردشگری در استان باید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مجوز اخذ شود و مهم تر این که موافقت اصولی با کلیات قانون است.
وی پارک ملی کویر را ظرفیتی برای این استان برشمرد و خاطرنشان کرد : پارک ملی کویر بین چهار استان سمنان، اصفهان، قم و تهران مشترک است.
وکیلی تصریح کرد : مدیریت اعظم این پارک با استانی است که بخش بیشتری از مساحت آن را دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در این جلسه گفت : پارک ملی کویر از سال 43 از سوی کانون شکار ایران، منطقه حفاظت شده اعلام و از سال 1355 این منطقه حفاظت شده چهارگانه به عنوان پارک ملی و به عنوان ذخیره گاه زیست کره ازسوی یونسکو ثبت شد.
عباسعلی دامنگیر با اشاره به طرح مدیریت تفصیلی چهارگانه پارک ملی کویر یادآور شد : جانمایی ساختارهای زیربنایی و تاسیسات لازم برای فعالیت علمی، تحقیقاتی، حفاظتی و طبیعت گردی ویژه ساکنین منطقه یک پارک ملی کویر در این طرح در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در قالب مشارکت مردمی و تاکید بهره گیری از توانمندی های بومی در دستور کار قرار دارد.
وی بیان داشت : طرح مدیریتی چهارگانه به عنوان یک سند بالا دستی مناطق به منظور نقشه راه که مجموعه ای از بایدها و نبایدها که ساماندهی فعالیت های حفاظتی دراین منطقه است.
وی ادامه داد :400 هزار هکتار از وسعت این پارک در استان سمنان و بخش اندکی در بقیه استان ها قرار دارد.
وی با اشاره به منطقه حفاظت شده پرور واقع در مهدیشهر گفت : منطقه حفاظت شده پرور با 64 هزار هکتار در شهرستان سمنان، مهدیشهر و دامغان واقع شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت : منطقه حفاظت شده پرور جز یکی از 6 مناطقه حفاظت شده نمونه کشوری است.
وی طرح جامع توجیهی تفصیلی منطقه حفاظت شده پرور را ضروری دانست و افزود : این طرح با مشارکت و هم افزایی هر چه بیشتر نهادنهای مربوط به این اداره کل قابل اجراست.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر