کد خبر: 829449
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
‎نمایش شاد و موزیکال «مراقب پشت سرت باش» با خلق یک موقعیت کمیک، از نهم دی ماه در تماشاخانه سبحان روی صحنه می‌رود.
به گزارش روابط عمومی این نمایش، حسین ریاحی طراح و کارگردان «مراقب پشت سرت باش» درباره موضوع این نمایش گفت: ما داستان آدم‌های «نو کیسه» را روایت می‌کنیم، کسانی که امروز به یک جایگاه مطلوب از نظر اقتصادی رسیده‌اند اما آنچه تاکنون پشت سر گذاشته‌اند و اصل و ریشه خود را به کلی از یاد برده‌اند. داستان با فوت شخصیت اصلی شروع می‌شود و بعد با فلاش‌بک به زندگی او سرک می‌کشیم تا آنچه او از یاد برده‌ است را ببنیم. این بازگشت به گذشته برای موجب خلق لحظات کمیکی شده است که می‌تواند مخاطب را بخنداند.
‎ریاحی در ادامه با اشاره به تفاوت طنز با هجو گفت: ما در این نمایش تمام سعی خود را به کار بسته‌ایم که بدون تکیه بر طنز کلامی، مسخره کردن گویش‌ها و قومیت‌ها، تنها با خلق موقعیت‌های طنز، مخاطب را سر ذوق بیاوریم. قطعا طنز با هجو متفاوت است و قرار نیست با توسل به هر اتفاقی و توهین به قشری، مردم را خنداند.
‎حسین ریاحی که در کارنامه کاری خود، کارگردانی نمایش‌های پر مخاطبی چون فیلم‌خانوادگی، جشن سالگرد، کمال‌آبادی‌ها و جیغ را دارد درباره پیش‌بینی خود از استقبال «مراقب پشت سرت باش» گفت: مردم امروزه تفاوت کار سخیف و کاری که برای آن زحمت کشیده شده است را می‌فهمند و ما هم امیدواریم تجربه خوبی که تاکنون از حضور مردم در کارهای پیشین داشته‌ایم را این بار نیز تکرار کنیم.
‎این کارگردان جوان با اشاره به 2 ماه تمرین مستمر گروه تاکید کرد: خوشبختانه «مراقب پشت سرت باش» به دلیل حضور و زحمت همه عوامل، هر سه رای هیئت مثبت گروه بازبینی را به دست آورد و ما امیدورایم رای مثبت تماشاچیانمان را نیز به دست آوریم.
‎وی درباره انتخاب تماشاخانه سبحان برای اجرای عمومی این اثر گفت: پیش از این با تماشاخانه دیگری به توافق رسیده بودیم اما حضور در این تماشاخانه برای ما اهمیت بیشتری داشت. مجتمع فرهنگی هنری سبحان متعلق به کودکان استثنایی است و ما با اجاره این سالن برای اجرا، کمکی هرچند کوچک به این کودکان کرده‌ایم. البته هر کدام از این بچه‌ها می‌توانند با حضور خانواده‌هایشان به صورت رایگان به تماشای نمایش ما بنشینند. البته گروه ما در نظر دارد با کشف استعدادهای نهفته در این کودکان، به زودی نمایشی را با حضور این کودکان روی صحنه ببرد.
‎یکی از نکات جالب توجه «مراقب پشت سرت باش» حضور «محمد ریاحی» بازیگر نام‌آشنای سینما و تئاتر پیش و پس از انقلاب است. ‌
‎رضا ریاحی، مصطفی تیموری، کاظم صادقی، ثمر امین‌پور، پریسا راد، جمیدرضا نورایی و حسین پاکتچی دیگر بازیگران این نمایش هستند.
‎تاتوره ازوجی نمایشنامه این اثر را نوشته و حسین ریاحی كارگردان و داود شهسواري تهيه كننده «مراقب پشت سرت باش» هستند.
‎علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند از نهم دی ماه هر شب ساعت ٩ شب به نشانی خیابان پاسداران، بوستان هشتم، روبه‌روی بیمارستان لبافی نژاد، تماشاخانه سبحان مراجعه کنند و یا برای خرید بلیت با شماره تلفن‌های 26651145، 09339459293 و 09339459395 تماس بگیرند
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
درود با شناختى كه از كارگردان و كارهاى قبلى و بازيگران هنرمند دارم مطمئن هستم كارى موفق و قابل قبول است
نظري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
آرزوي موفقيت براي شما خانواده هنرمند دارم
مجید
|
United States
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
باسلام تاتر مراقب پشت سرت باش رو دیشب به اتفاق خانواده ومهمانانمان. تماشا کردیم ،ولی بدون هیچ تعارف باید بگویم اصلا درحد یک تاتر کمدی خانوادگی نبود وافسوس که دربین تماشاچیان کودکان بسیار زیادی حضور داشتن که شنیدن این همه حرکات وکلمات وجملات زشت در قالب طنزجای خجالت بسیار دارد ، بدون ادعا تقریبا کار کمد ی زیادی ازسطح اجرای مختلف درنقاط شهر دیده بودم ولی این طنز اجرا درحد سالنهای پایین شهر و به درد اقایان مجردهم نمی خورد. درابطه باسالن اجرا که اصلا مناسب نبود یک سالن سخنرانی اموزشی که نیاز به دیدن سخنران زیاد ضروری نیست برای یک نمایش کمدی انتخاب کردن که نیاز به دیدن هر حرکت بازیگر بسیار ضروری است همراه باصدای ضعیفی که اصلا بردیف های انتهایی سالن نمیرسد اشکالات مهم این نمایش میتوان ذکر کرد . اگرچه رفتارهای مانند درخواست از تماشاچی در تشویق در تیکه های کمدی ویا حضور عکاس در سالن وگرفتن عکس از جمعیت و برای نشان دادن رزومه،،،، حرکت عجیبی بود گویا دست اندرکاران سعی داشتن با به تصویر کشیدن جمعیت حاضر درسالن نمایش را یک کار موفق جلوه بدهن ،،،،،به مانند ... که با گرفتن سلفی های مختلف خودر رامحبوب ودوست داشتنی نشان میداد ...... مردم حق قضاوت خودرا در گذر زمان نشان میدهند خسته نبا شید اگرشماخودرا ازاد دربیان هجویات روی صحنه میپندارید وبه قول خودتان اون صندلی های سالن رو جویدید رفتید بالا چند کلام به دور از بی ادبی من را سانسور نکنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار