کد خبر: 829387
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز از اجرای پروژه بین‌المللی طرح جامع آبخیزداری در شهرستان طالقان خبر داد.

حامد فرضی در جلسه رسمی شورای اسلامی البرز که با حضور مدیران کل استان در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: 440 هزار هکتار اراضی ملی می‌تواند به عنوان نقطه تعامل بین مجموعه منابع طبیعی و شوراها در راستای حفاظت از عرصه‌ها برای جلوگیری از آفات باشد.

 وی با اشاره به سفر ریاست‌جمهوری به استان البرز و بحث ریزگردها افزود: پدیده ریزگردها در فصل بهار و تابستان سبب معضلات بسیار زیادی در استان‌های البرز، تهران و دیگر شهرهای همجوار می‌شود.

 فرضی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است، گفت: بالغ بر 5 هزار هکتار عملیات احیا در این زمین‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه در شهرستان طالقان پروژه بین‌المللی طرح جامع آبخیزداری با همکاری ساکنین در حوزه اتفاق افتاده است، بیان کرد: امیدوار هستیم بتوانیم پروژه‌های منابع طبیعی را در استان البرز مانند بقیه استانها به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم.

 

وضعیت زباله‌ها در حلقه‌دره سبب اعتراضات ساکنین آن شده است

 

همچنین حسین محمدی مدیرکل محیط زیست استان البرز در این جلسه اظهار داشت: حفظ محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که عرصه را برای حضور مردم در جهت حفظ محیط زیست فراهم سازیم، افزود: مصوبه کاهش آلودگی هوا که مصوبه دولت است یکی از محورهای اصلی محیط زیست است.

 محمدی گفت: یکی از برنامه‌های کاهش آلودگی هوا نگهداری فضای سبز موجود و توسعه آن به میزان استاندارد و آنچه در طرح تفصیلی شهرها پیش بینی شده، است.

 مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه درخواست ما از شهرداری و شورای شهر ایجاد فضای سبز در استان است، عنوان کرد: مشکلاتی که در سطح شهرستانها وجود دارد در ارتباط با تغییر کاربری فضاهای سبز و همچنین باغ‌ها رها شده است.

محمدی با بیان اینکه مدیریت زباله و پسماند یک تکلیف قانونی است که بر عهده مدیریت شهری و شهرداری‌ها است، ادامه داد: بحث زباله‌های "حلقه‌دره" و جابه‌جایی آن بحث بسیار مهمی است که مطرح شده و باید برای ساماندهی آن راهکارهایی ارایه شود.

 وی خاطرنشان کرد: وضعیت موجود زباله‌ها در حلقه‌دره سبب اعتراضات بسیاری از طرف ساکنین آن منطقه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار