کد خبر: 829377
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
عضو شورای اسلامی قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برخی اختلاس‌هایی که در جامعه انجام شده و موجب بدگمانی مردم می‌شود را می‌توان با حسابرسی‌های دقیق و درست، جلوگیری کرد به همین دلیل باید اجازه دهیم دیوان محاسبات به حساب‌های شهرداری قزوین ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری جوان آنلاین از قزوین، فاطمه اشدری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که امروز با حضور اعضای شورای این شهر در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، گفت: باید دیوان محاسبات در بررسی حساب‌های مالی شهرداری قزوین ورود پیدا کند تا این حساب‌ها شفاف‌سازی شود.

وی افزود: دیوان محاسبات با حسابرسان متعهد و تخصصی که دارد، مطلوب‌تر می‌تواند حساب‌های مالی شهرداری قزوین را مورد بررسی قرار داده و در این خصوص شفاف‌سازی کند، به همین دلیل ورود آن‌ها به این نهاد ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه بررسی‌ها و تفریق بودجه‌های شهرداری به روز نیست، بیان کرد: 18 سال از عمر شورای اسلامی شهر قزوین می‌گذرد اما تاکنون شورا نتوانسته به صورت دقیق بر حساب‌های مالی شهرداری نظارت کند.

اشدری خاطرنشان کرد: حضور حسابرسان دیوان محاسبات به دور از هر‌گونه شبهه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند کمک بزرگی به اعضای شورا و مسؤولان شهرداری قزوین در شفاف‌سازی حساب‌ها کند.

این مسؤول بیان کرد: همه درآمدهای دستگاه‌های دولتی همانند شهرداری بیت‌المال و حق‌الناس است و اشکالی ندارد که دیوان محاسبات حساب‌های شهرداری را بررسی کند زیرا تحقق این موضوع منجر به شفاف‌سازی حساب‌ها برای شهرداری و شورای شهر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: برخی اختلاس‌هایی که در جامعه انجام شده و موجب بدگمانی مردم می‌شود را می‌توان با حسابرسی‌های دقیق و درست، جلوگیری کرد به همین دلیل باید اجازه دهیم دیوان محاسبات به حساب‌های شهرداری قزوین ورود پیدا کند.

اشدری ادامه داد: همچنین باید اطمینان‌سازی کنیم تا مردم نسبت به مدیران خدوم خود اعتماد داشته باشند که اجازه ورود دیوان محاسبات به حسابرسی می‌تواند در تحقق این هدف مؤثر باشد.

گفتنی است در این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین پیرامون لایحه‌ای مبنی بر اینکه دیوان محاسبات می‌تواند حساب‌های مالی شهرداری قزوین را مورد نظارت و بررسی قرار دهد، بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر