کد خبر: 829288
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری استان یک میلیون و 220 هزار نفر شاغل هستند، گفت: در سطح استان 54 مرکز کاریابی فعالیت می‌کنند.

میراحد حسینی  اظهار داشت: جمعیت استان سه میلیون و 800 هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون و 220 هزار نفر جمعیت شاغل بوده که در این میان 20.5  درصد در بخش کشاورزی 37 درصد در خدمات و بیش از 40 درصد نیز در بخش صنعت مشغول هستند.

وی نرخ بیکاری استان را در پایان سال 94 حدود 7.3 درصد نرخ بیکاری استان در پایان سال 94 است عنوان کرد و گفت: این نرخ پایین ناشی از نرخ مهاجرت بالا و فرهنگ کاری بالای مردم است.

حسینی اذعان داشت: در سطح استان 54 کاریابی داریم و سالانه 33 هزار نفر در این کاریابی‌ها ثبت‌نام می‌کنند و 20 هزار نفر فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود و 10 هزار نفر از طریق این کاریابی‌ها به کارگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به عدم مطابقت آموزش‌های ارائه شده با نیاز بازار کار، خاطرنشان کرد: سال گذشته 389 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بنگاه‌ها پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: از تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز حدود 300 میلیارد تومان معرفی شده‌اند و 200 میلیارد تومان پرداخت شده که این تسهیلات بیشتر برای حفظ اشتغال بوده نه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید.

حسینی میزان تسهیلات تخصیص یافته به کمیته امداد را 100 میلیارد تومان عنوان کرد که از این رقم 70 درصد و از تسهیلات 54 میلیارد تومانی بهزیستی استان هم 40 میلیارد تومان جذب شده است.

وی ابراز داشت: معتقدیم همه این اعتبارات خرد باید متمرکز شده و با مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان‌ها و بر اساس شاخص‌های مختلف جمعیتی، میزان محرومیت، نرخ بیکاری و به تفکیک شهرستان‌ها و دستگاه‌ها توزیع شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر