کد خبر: 829083
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد
شهردار کرج با اشاره به اقدامات اخیر سازمان مدیریت پسماند این کلانشهر در زمینه تبدیل روش های سنتی دفن زباله به روش های مدرن از تدوین روش های اصولی برای مدیریت پسماندها در کرج خبر داد و گفت: بازخورد اقدامات این سازمان در شهر نشان دهنده اجرای عملکرد به صورت دقیق، علمی و مهندسی است.

علی ترکاشوند ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد سازمان پسماند و ارتقاء سطح کیفی عملکرد این سازمان، اظهار داشت: مهم ترین دغدغه مجموعه مدیریت شهری کرج حفاظت از محیط زیست است که مدیریت زباله ها در بخش های دفن زباله و مدیریت شیرابه ها از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این زمینه بوده است.

 این مسئول در تشریح اقدامات مدیریت شهری در بخش مدیریت نخاله های ساختمانی به احداث کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی در مرکز تخلیه حصار از سوی سازمان مدیریت پسماند اشاره و با بیان اینکه این کارخانه در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: این مهم موجب جلوگیری از تبعات و آثار سوء ناشی از فعالیت های ساختمانی و کاهش حداکثری تولید پسماندهای عمرانی شده است.

وی اضافه کرد: در این کارخانه، کلیه زائده های حاصل از عملیات ساختمانی، خاکبرداری ها، حفاری ها، تخریب ساختمان های قدیمی و یا تعمیرات که شامل موادی نظیر خاک، گچ، موزاییک، آجر، کاشی، سرامیک، قیر، آسفالت، بتن و غیره که بر اساس تعاریف موجود خاک و نخاله نامیده می شوند و قابل بازیافت هستند، بازیابی ودر موارد ساختمانی استفاده می شوند.

شهردار کرج در حوزه مدیریت پسماندهای بیمارستانی و زباله های عفونی از هماهنگی های سازمان مدیریت پسماند با بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی یاد کرد و افزود: این هماهنگی ها در راستای بی خطرسازی زباله های عفونی و تحویل آن به پیمانکاران سازمان صورت گرفته است.

ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک از مبدا زباله در راستای تسهیل در بازگشت مواد بازیافتی به چرخه مصرف، اظهار داشت: بقای زندگی انسان و ارزش قائل شدن برای محیط زیست از ضروریات به شمار می رود که سازمان مدیریت پسماند کرج توجه ویژه ای به این مهم دارد.

این مسئول آموزش های تفکیک از مبدا در برخی مدارس، آموزش های چهره به چهره در منطقه های مختلف کرج، برگزاری جشنواره هوای پاک و اجرای برنامه های آموزشی برای کودکان در خصوص جداسازی زباله ها و ... را از اقدامات سازمان در کنترل آلودگی های شهری و ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا زباله نام برد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از اقدامات اخیر سازمان مدیریت پسماند در سال جاری به احداث لندفیل های بهداشتی با هدف مدیریت شیرابه های حاصل از زباله ها اشاره و بیان کرد: این اقدام در جلوگیری از آسیب به محیط زیست نقش بسیار مثبتی ایفا می کند و مجموعه مدیریت شهری در آینده اقدامات مطلوب دیگری را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است و به زودی به مرحله اجرا در خواهد آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار