کد خبر: 829052
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
يونيسف:
صدها هزار نفر از كودكان يمني بنابر اعلام سازمان‌هاي ملل بر اثر سوءتغذيه در آستانه مرگ قرار دارند كه بيش از دو سال است تحت محاصره عربستان، امريكا و انگليس قرار دارد.
صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل، يونيسف بار ديگر درباره آمار بالاي مرگ و مير كودكان در يمن هشدار داد. مريتكسل رلانو، نماينده يونيسف در يمن اعلام كرد 2 ميليون و 200 هزار كودك يمني به سوء‌تغذيه مبتلا هستند كه آنان را در خطر مرگ قرار مي‌دهد. به گزارش يونيسف، هر هفته بيش از هزار كودك زير پنج سال در يمن بر اثر ابتلا به اسهال، سوء‌تغذيه و عفونت مجاري تنفسي جان خود را از دست مي‌دهند. يمن حدود به دوسال است كه هدف حملات هوايي عربستان قرار دارد.  اين اولين بار نيست كه صندوق حمايت از كودكان نسبت به وضعيت بحراني كودكان يمني هشدار مي‌دهد. اين صندوق حدود 10 روز قبل با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد در هر ۱۰ دقيقه در يمن يك كودك به دليل بيماري‌هايي چون اسهال، سوءتغذيه و عفونت دستگاه تنفسي كه قابل پيشگيري نيز هستند، جان خود را از دست مي‌دهد.

در اين بيانيه‌ خاطرنشان شده است: استان صعده از نظر ميانگين كوتاهي قد كودكان در بالاترين سطح در جهان قرار دارد، به طوري كه از هر ۱۰ كودك در اين استان هشت كودك دچار كوتاهي ناشي از سوء‌تغذيه مزمن هستند؛ آماري كه تاكنون در جهان مانندي نداشته است. ديده‌بان حقوق بشر ائتلاف متجاوز عربي را به استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي ساخت برزيل در حمله به يمن متهم كرد. ديده‌بان حقوق بشر در گزارشي كه روز جمعه منتشر شد اعلام كرد ائتلاف تحت امر عربستان از بمب‌هاي خوشه‌اي توليد برزيل در حمله به يمن استفاده كرده است. در اين بيانيه آمده كه ائتلاف تحت امر عربستان در تاريخ ششم دسامبر از بمب‌هاي خوشه‌اي ساخت برزيل در يمن استفاده كرده كه به كشته و زخمي شدن هشت تن از جمله يك كودك در نزديك مدرسه‌اي در صعده در شمال يمن منجر شد. براساس اين بيانيه اين حمله يك روز پس از امتناع برزيل، عربستان، امريكا و يمن از شركت در رأي‌‌گيري مجمع عمومي سازمان ملل براي تصويب ممنوعيت استفاده از سلاح‌هاي خوشه‌اي صورت گرفت. ائتلاف متجاوز عربي در ۱۹ اكتبر به استفاده از بمب خوشه‌اي از نوع بي.ال ۷۵۵ توليد انگليس اقرار و ادعا كرد كه از آنها «به طور محدود» استفاده كرده است! در همين حال، وزير دفاع بريتانيا اعتراف كرد بمب‌هاي خوشه‌اي ساخت اين كشور توسط عربستان سعودي در يمن استفاده شده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
سیاست دنیای غرب "کم شده جمعیت مسلمانان را برنامه ریزی کرده اند"چرا؟
که حملات به مسلمانان را در همه کشورها بوسیله نفوذی های خود دنبال
می کنند"یا این تفکرات عامل کشتار کودکان در بمباران ها "یا مرگ کودکان از
گرسنگی در تحریم ها "و یا دچار شدن کودکان به بیماری های گوناگون "را ایجاد
کرده اند "لازم ست شیفتگان دنیای غرب در کشورمان "بیشتر به این عکس ها نگاه کنند"از خود خجالت بکشند" واز تمجیدهای بیمارگونه غرب دست بردارند.
فریادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
لعنت خدا بر دلتمردان امریکا وانگلیس خبیث باد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار