کد خبر: 829012
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
تذکر جدی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مسئولان استانی:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ، چهارمحال و بختیاری را به شدت نیازمند وحدت، همدلی و همراهی مردم و مسئولان دانست و تاکید کرد: استان در سایه تفرقه و دسته‌دسته‌شدن‌ها و گروه‌گروه‌شدن‌ها و هر کسی یک جمعی را و هر جمعی برای خودش یک سازی بزند و یک حرکتی داشته باشد، آسیب زیاد دیده است.
هوشیار طهماسبی

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از برخی خواص خارج از استان خاطرنشان کرد: بعضی‌ها هم به عنوان خواص که گاهی در استان هم نیستند و بیرون از استان هستند، یک عده‌ای را به دنبال خودشان راه می‌اندازند و نوعی حالت کش‌مکش‌های درونی استانی ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین‌نکونام با تاکید بر این که دیگر بس است این کش‌مکش‌های درون استانی تصریح کرد:  هر مقدار که از این ناحیه‌ها ورود پیدا کردیم، آسیبش را دیدیم و چوبش را هم خوردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: بنده به عنوان یک خادم کوچک با تجربه  عرض می‌کنم که هر کجا مسئولان و مردم به این دعوت پاسخ گفتند و متحد و همراه شدند و یک دل شدند و منسجم حرکت کردند و ضرورت‌ها و مهمّات استان را از مسئولان ملی مطالبه کردن و منافع استان را دیدن، رشد کردند و آن جایی که منافع گروهی را دیدن، باختند و  ضرر کردند بنابراین به جد بر وحدت درون استانی توصیه می‌کنم تا ان‌شاءالله استان برسد به آن جایی که شأن او است

حجت الاسلام‌والمسلمین‌نکونام خطاب به خواص درون و بیرون استانی  توصیه کرد: خواص و آن‌هایی که گاهی افرادی را دنبال خودشان راه می‌اندازند، بدانند تا جایی مردم به دنبال این خواص هستند که منافع کلان استان دیده بشود و استان به سمت آبادانی باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه در تذکری جدی خطاب به مسئولان استانی گفت: بنده به جد مسئولان استانی و ملی را توصیه می‌کنم که «صداها را خفه نکنید و قلم‌ها را نشکنید» و بگذارید فضا برای بیان مطالبات باز باشد.

حجت الاسلام‌والمسلمین‌نکونام خاطرنشان کرد: چرا  یکی از آب مطالبه می‌کند و بعد از چند روز باید برود محکمه و پاسخ بدهد و دیگری از حق شهر و مردمش دفاع می‌کند بعد از چند روز باید برود محکمه پاسخ بدهد و سومی مطلبی بنویسد یا ننویسد زیر سوال برود و نان و آبش قطع شود و تا زبانی و قلمی و موضعی علیه سیاست خارجی ما و علیه أمور اقتصادی ما و علیه چینش‌ها و عزل و نصب‌های ما مطرح بشود فوراً مسئولان دست به کار بشوند و آنها را بایکوت کنند؟

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد:  بستن فضا و عدم نقد پذیری به مصلحت انقلاب نیست و  راه درست اداره أمور نیز نیست و این همان تک صدایی می شود که خود آقایان هم در بیان و زبان به آن معترض هستند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین نکونام تصریح کرد: انتظار از مسئولان آن است که  اگر از حقوق دیگران و حقوق شهروندی و امثال این‌ها سخن می‌گویند، فضای عملی نیز برای آن باز کنند و در عمل این فضا و این حقوق را مورد توجه جدی قرار بدهند.

حجت الاسلام‌والمسلمین‌نکونام با بیان این که درحال حاضر فضای باز در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی ایران وجو ندارد خاطرنشان کرد: درست است که مواضعی به عنوان مخالف مطرح می‌شود اما معمولاً با ترس، لرز و نگرانی از فشارها و محدودیت‌ها است و این به هیچ عنوان صحیح نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که هم در استان و هم در سطح کلان ملی این روش باید اصلاح شود تاکیدکرد: اقتدار دولتی نباید صداها را خفه کند.

حجت الاسلام‌والمسلمین‌نکونام خاطرنشان کرد: متأسفانه درحال حاضر حتی روحانیون متنفّذ و تریبون‌های نماز جمعه هم گاهی میدان اظهار نظر طبق وظیفه و مطابق مصلحت را ندارند و  این قطعا به مصلحت نیست.

امام جمعه شهرکرد خطاب به دولتمردان و مسئولان توصیه کرد: بگذاریم فضا باز باشد و انتقاد صورت بگیرد؛ بگذاریم مطالبات صورت بگیرد؛ بگذاریم حق و حقوق واقعا توسط اهل دانش، بینش و اطلاع گفته شود که قطعاً در فضای باز، رشد بهتر صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین‌نکونام در پایان تاکیدکرد: این‌قدر دنبال محرمانه و بسته عمل کردن نباشیم چرا که این خیلی به نفع نظام و کشور نیست.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر