کد خبر: 828997
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، کار خود را در بیمارستان بهار این شهر آغاز کرد.
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، در آیین گشایش این جشنواره، هدف از برگزاری آن را ترویج زایمان به روشی ایمن که سلامت مادر و نوزاد را در پی داشته باشد، عنوان کرد.
وی افزود: این کار به معنی زیر سوال بردن عمل سزارین نیست چرا که این روش در بسیاری از موارد نجات بخش است اما باید به موقع و با توجه به شرایط بیمار به کار برده شود.
دکتر تورج اسدی با اشاره به عوارض جراحی، تأکید کرد: در شرایطی که مادر نیازمند به سزارین باشد، فواید این کار به اندازه ای است که به خطرات ناشی از جراحی می ارزد.
وی با بیان اینکه سزارین علاوه بر داشتن عوارضی در زایمان فعلی، خطراتی نیز برای بارداری و زایمان بعدی در پی دارد، اضافه کرد: رحم مادر که خانه ای امن برای جنین است اگر دچار آسیب شود، احتمال خطر در بارداری های بعدی را افزایش می دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه بیان کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایران از نظر نسبت سزارین به زایمان طبیعی در رتبه دوم دنیا قرار دارد.
اسدی افزود: دیدگاه های نادرستی در مورد زایمان طبیعی وجود دارد که با حاشیه سازی و بزرگ نمایی از آن به عنوان یک فرایند ترسناک و دردناک یاد می شود و میزان انتخاب عمل سزارین را افزایش می دهد.
وی یادآور شد: با توجه به برنامه ارتقا و حفظ سلامت مادران که یکی از موضوعات مهم در برنامه پنجم توسعه است، وزارت بهداشت با اجرای طرح هایی در حال تلاش برای رسیدن به این هدف است.
اسدی افزود: فرهنگ سازی و آگاه کردن مادران و ترغیب پزشکان به انتخاب یک روش درست از جمله کارهای انجام شده در این راستا است.
همچنین در این آیین از برترین های برنامه ترویج زایمان طبیعی قدردانی شد.
نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در شاهرود، دوم و سوم دی ماه از ساعت 9 تا 18 در بیمارستان بهار این شهر برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.
فرهنگ سازی زایمان طبیعی، ویزیت رایگان توسط متخصصان زنان، آشنایی با کلاس های آمادگی برای زایمان، ارایه مشاوره حضوری در غرفه های نمایشگاه از محورهای این جشنواره است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر