کد خبر: 828952
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با تشریح اهم دستاوردهای این اداره‌کل در حوزه توسعه فناوری با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، حجم این سرمایه‌گذاری‌ها را طی یک‌سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و از فعال کردن توریسم سلامت و اعطای وام‌های طرح‌های فناورانه تا سقف سه میلیارد تومان خبر داد.
 علی صالح نساج  با بیان اینکه اداره کل ارتباطات و فناوری ارتباطات به نمایندگی از وزارت ارتباطات مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در استان برنامه‌ریزی و اجراء کرده است، اظهار کرد: این اقدامات علاوه بر فعالیت‌هایی است که اخیراً برای رفع مشکلات ارتباطی و فناوری اطلاعات اعم از تلفن ثابت، همراه، و همچنین در زمینه اینترنت و تبادل دیتا انجام و سعی شده است که برای رفع آنها راهکارهایی ایجاد شود.
 
صالح نساج اجرای طرح سلامت الکترونیک در منطقه شمال خوزستان را از اقدامات حوزه پژوهش و فناوری این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: برای ایجاد رفاه در مناطق صعب‌العبور و دارای شرایط خاص و به‌منظور بهره‌مندی از خدمات پزشکی با سرمایه‌گذاری شرکت سلامت الکترونیک برکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز تفاهم‌نامه‌ای امضا‌ شد که در این خصوص همکاری مشترکی شکل بگیرد و ساکنان روستاها و مناطق دورافتاده برای یک مشکل یا بیماری کوچک ناگزیر به مراجعه به شهر نباشند و با فراهم شدن امکانات اولیه در آن روستا بتوانند اطلاعات لازم را برای پزشک متخصص در مرکز استان و یا شهر نزدیک خود، ارسال و اقدامات اولیه برای درمان را دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه در‌صدد راه‌اندازی و فعال کردن توریسم سلامت در استان هستیم، گفت: در حال حاضر بسیاری از شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند و بیشترین ارتباط و تردد از استان خوزستان اتفاق می‌افتد اما شاید به جهت آنکه امکانات مناسب برای ارائه خدمات به این افراد در استان وجود ندارد، برای دریافت خدمات سلامت به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: با اجرای این طرح در تلاش هستیم که امکانات لازم را به گونه‌ای در استان ایجاد کنیم که این فرد بتواند از همان کشور خود، پزشک، هتل، بیمارستان، خدمات رفاهی، گردشگری و ... را در استان به‌صورت الکترونیکی رزرو کرده و پس از ورود به استان با یک برنامه‌ریزی مشخص به اهداف خود برسد.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر