کد خبر: 828930
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل هفت پروژه بازآفرینی شهری را در احیای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی به ارزش 135 میلیارد ریال اجرایی و عملیاتی کرده است.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردبیل اظهار کرد: با تشکیل جلسه ستاد ملی بازآفرینی با محوریت استان اردبیل در دو ماه گذشته ما با تشکیل جلسات و پیگیری امور تلاش می‌کنیم تا نواقص کار برطرف و تهیه طرح جامع در این زمینه در ستادهای شهرستانی و استانی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و احیای بافت فرسوده و تاریخی پنج محله گلمغان، نیار، پناه‌آباد، میراشرف و وحدت مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: شهرداری در مجموع هفت پروژه را با سرمایه‌گذاری 135 میلیارد ريال از طریق منابع تعریف شده در این حوزه اجرایی کرده و یا در اولویت اجرا قرار داده است.

شهردار اردبیل احداث بوستان گلمغان را در سه هکتار به همراه بازگشایی مسیر رودخانه گلمغان، مسیر خط‌کشی و بازگشایی خیابان 32 متری، راه‌اندازی بازارچه خوداشتغالی و مشاغل خرد و بهسازی معابر اصلی و فرعی به همراه ساماندهی محله گلمغان را از اولویت‌های ستاد بازآفرینی در اردبیل اعلام کرد.

لطف‌اللهیان گفت: البته سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز احداث مرکز فنی و حرفه‌ای رازی، احداث مرکز خدمات پستی، پایگاه ورزش کودکان، احداث زمین‌های ورزشی، احداث مجتمع‌های فرهنگی، خانه محله، استخر و... را در اولویت‌های اصلی قرار داده‌اند تا با 66 میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها را عملیاتی کنند.

 

احداث دروازه قرآن در ورودی شهر اردبیل

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح‌های مصوب شهرستانی و استانی در ستاد بازآفرینی با اولویت دنبال می‌شود، افزود: ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل در دستور کار قرار گرفته به طوری که در یکی از ورودی‌های شهر اردبیل دروازه قرآن عملیاتی می‌شود.

وی احیای تاریخی و فرسوده را با همکاری و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر ضروری توصیف کرد و ادامه داد: از لحاظ ضوابط بافت تاریخی قوانین و مقررات در حال بازنگری است که امیدواریم به زودی این بافت تاریخی طبق ضوابط و مقررات رایج کشور مورد بازنگری قرار گیرد.

لطف‌اللهیان پیشنهاد کرد: هر چه سریعتر شورای بافت تاریخی تشکیل شود تا در مورد بافت تاریخی اردبیل که همگی علاقمند احیای آن هستند، بتوانند به آرزوی دیرینه خود برسند.

 

پیاده راه در حریم شیخ صفی‌الدین به راه می‌افتد

شهردار اردبیل یکی از تلاش‌ها و پیگیری‌های شهرداری اردبیل را ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین و بازگشایی و بهسازی مسیرهای اصلی توصیف کرد و گفت: تنها با رفع دو معارض پروژه حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از بن‌بست خارج شده و به خیابان اسماعیل بیگ متصل می‌شود.

وی از راه‌اندازی پیاده راه در این محدوده و ممانعت از تردد خودروها در این مسیر خبر داد و اضافه کرد: در کنار محدودیت‌های ترددی در این مسیر این عنصر با ارزش به نقطه حضور گردشگران و مسافران تبدیل شده و شورای شهر اعتبار لازم را برای ادامه مسیر ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین انجام می‌دهد.

لطف‌اللهیان با یادآوری اینکه بررسی‌ها و تحقیقات برای ساماندهی مناطق مسکونی و احیای بافت فرسوده به همراه تأمین قیر مورد نیاز و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در شش ماهه امسال و سال گذشته بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در این حوزه به شهرداری اختصاص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر