کد خبر: 828925
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
سرپرست راه و شهرسازی اردبیل:
سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با هدف احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی در شهرهای استان اردبیل برای یک‌هزار و 500 واحد تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل اظهار کرد: تاکنون شش جلسه استانی و 9 جلسه شهرستانی با 40 بند مصوبه که عمدتاً بر پایه نگاه فرهنگی، اقتصادی و پیگیری امور بوده به همراه یک مورد تهیه فیلم و برگزاری یک جلسه ستاد ملی با محوریت استان اردبیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی برای سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با هدف احیای بافت فرسوده تکمیل شده و به اتمام رسیده است، تصریح کرد: طرح مطالعات احیای بافت فرسوده در خلخال و گرمی نیز در دست اقدام است.

سرپرست راه و شهرسازی استان گفت: در پنج شهرستان دیگر استان اردبیل نیز براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است سال آینده با اعتبارات ملی و استانی طرح مطالعات احیای بافت فرسوده انجام شده تا در محلات مختلف شاهد فازهای اجرایی برای برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باشیم.

حیدری به پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده و تاریخی به تعداد یک‌هزار و 500 واحد اشاره کرد و افزود: ما در سال گذشته و هشت ماهه امسال در اردبیل تکمیل سالن‌های ورزشی ایران‌آباد با پیشرفت 70 درصد، آسفالت معابر و برخی کوچه‌ها در این محله و در مجموع به مساحت 26 هزار و 660 متر مربع و تأمین هزینه 600 میلیون تومانی را پیش‌بینی کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مشگین‌شهر نیز در چندین محله طرح‌های احیا و توسعه بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته به طوری که طرح توانمندسازی اجتماع محور در پنج سکونتگاه غیررسمی اجرایی شده و سه بافت غیررسمی تاریخی ناکارآمد در این محدوده‌ها شناسایی شده است.

حیدری با بیان اینکه در شهرستان‌ها با تشکیل جلسات مستمر اولویت‌بندی در این حوزه مشخص شده است، اضافه کرد: در شهر اردبیل و در ایران‌آباد و گلمغان عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی، احداث خانه محله در گلمغان و آسفالت‌ریزی معابر، جدول‌گذاری، محوطه‌سازی، حصارکشی، تجهیز پارک، بهسازی بوستان‌ها و... با تأمین یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در پارس‌آباد نیز در محله زیر نهر تراب برای تأمین روشنایی، اصلاح شبکه آب، حوزه عمران و بهسازی و آسفالت‌ریزی اقدامات خوبی انجام شده و کارها براساس مصوبات ستاد ملی در هر سه شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

حیدری اظهار کرد: با یک عزم جدی و کار دسته جمعی به راحتی می‌توان در قالب خدمات شهری، ساخت سالن ورزشی و مراکز بهداشتی با بومی‌سازی الگوهای ستاد ملی در استان اردبیل کار مهم اجرایی را به سرانجام رساند.

سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل به 14 مصوبه ملی ستاد بازآفرینی برای اجرا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مصوبات شرح وظایف دستگاه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های مرتبط با بازآفرینی، بهسازی و عمران مشخص و معلوم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر