کد خبر: 828922
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل 12.8 دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قاسم رحیمی در نشست معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: 40 درصد شاغلان در استان اردبیل در حوزه خدمات، 25 درصد در حوزه صنعت و حدود 35 درصد نیز فعال در حوزه کشاورزی هستند.

وی اشتغال 398 هزار نفر را یادآور شد و تصریح کرد: 12 درصد این میزان اشتغال که 48 هزار نفر را شامل می‌شود، مربوط به حوزه اشتغال عمومی و دولتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه اردبیل جز استان‌های با اشتغال بالای بخش خصوصی است، گفت: در استان اردبیل کارگاه‌های متعدد اشتغال بین 10 تا 500 نفر فعالیت می‌کنند به طوری که عمده این کارگاه‌ها بین 10 تا 50 نفر ایجاد اشتغال به تعداد یک‌هزار و 316 کارگاه با اشتغال 25 هزار نفر در استان اردبیل است.

رحیمی نرخ بیکاری در این استان را 12.8 دهم درصد اعلام کرد و افزود: 72 درصد از این بیکاران مرد و 28 درصد زن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌استان اردبیل در نرخ بیکاری جز ششمین استان کشور محسوب می‌شود به طوری که سال گذشته 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا و امسال نیز 13 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 78 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 53 میلیارد تومان آن در بحث اشتغال و 10 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج بوده است، اضافه کرد: 16 میلیارد تومان نیز در سایر حوزه‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

وی به اجرای طرح تکاپو به عنوان طرح کارآفرینی برتر در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در قالب کمیته‌های اشتغال دیگر هیچ منابعی جز مشاغل خانگی پرداخت نشده و ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا تزریق فرصت شغل از طریق کاریابی‌ها به صورت دقیق تعریف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر