کد خبر: 828921
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
به همت آموزش و پرورش اردبیل:
به همت آموزش و پرورش استان اردبیل و در گرامیداشت هفته پژوهش، بیش از 200 نفر از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده و پژوهشگر برتر و موفق در اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در این مراسم که در کانون عصمت آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اهمیت تربیت نسل آینده بر محور یک مبانی درست و اصول تربیتی شایسته اظهار کرد: اصلی‌ترین رویکرد در توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در آموزش و پرورش ارتقا کیفیت کار در این حوزه است که می‌تواند نقطه تقویت و تعالی شایسته برای این حوزه به شمار آید.

احمد ناصری ضرورت توجه به الگوهای برتر و عملیاتی را در این حوزه با بها دادن به ارتقا کیفی نظام تعلیم و تربیت یادآور شد و تصریح کرد: ما باید در سایه نظام درست تحقیق و پژوهش بتوانیم ضعف‌ها را شناسایی و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی به حرکت رو به رشد تولید علم با تکیه بر کارهای درست پژوهشی و کاربست صحیح آن را یادآور شد و گفت: باید طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی از آرشیو و بایگانی ادارات و نهادها خارج شده و در نقطه عملیاتی بتوانیم از نتایج آن استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: هر چند هر کار پژوهشی و تحقیقاتی لازم نیست به سرعت تبدیل به یک دستاورد ارزشمند شود اما شایسته است در کارهای علمی و اجرایی عقبه کار پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

ناصری فعالیت در این حوزه را همراه با حوصله و وقت ‌گذاشتن توصیف کرد و ادامه داد: ما اگر امروز شاهد جهش علمی در کشور در حوزه انرژی‌های هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و صنایع دفاعی هستیم حاصل سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در سال‌های گذشته است.

وی ضرورت حمایت خیرین را از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی یادآور شد و بیان کرد: نباید منتظر منابع مالی محدود دولتی در این حوزه باشیم بلکه باید با ظرفیت عظیم آموزش و پرورش نسبت به پذیرش سفارش انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی حرکت درستی را انجام دهیم.

 

تجلیل از هفت اثر برتر تحقیقاتی و پژوهشی در آموزش و پرورش

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه از راهکارهای مناسب تربیتی و آموزشی به عنوان یک کار تحقیقاتی و پژوهشی یاد کرد و گفت: ما در گرامیداشت هفته پژوهش از فعالان این عرصه به ویژه معلمان پژوهنده و پژوهشگر برتر استان تجلیل می‌کنیم.

مهدی معینی‌کیا اظهار کرد: ‌از یک‌هزار و 383 اثر معلمان پژوهنده 153 اثر برتر منطقه‌ای، هفت اثر برتر استانی و یک اثر برتر کشوری برگزیده شدند.

وی از ارائه 372 مقاله از سوی فرهنگیان به دبیرخانه پژوهشگران برتر خبر داد و تصریح کرد: از بین این آثار 21 مقاله به عنوان سخنرانی و 144 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

در این مراسم از معاونان سابق پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان اردبیل و بیش از 200 نفر از فعالان حوزه پژوهش و کارهای تحقیقاتی، دانش‌آموزان مبتکر و خلاق همچنین سیروس محمدزاده از منطقه پارس‌آباد به عنوان معلم برتر پژوهنده کشور تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از علیرضا ساقی آلنی معلم فداکاری که در حادثه اخیر آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در یکی از روستاهای مشگین‌شهر به عنوان معلم فداکار جان 9 نفر از دانش‌آموزان را نجات داد، تجلیل شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی پارس آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
باکمال تاسف بازدیداز کلاسها وارزیابی ازعملکردمعلمان واعطای تشویق به آنهادرمقطع ابتدایی هم درپارس آباد سلیقه ای شده. وبراساس رابطه صورت می گیر د افرادی که ماهها زحمت کشیده وطرحهای مرتبط باآموزش ابتدایی ازجمله جابرابن حیان وطرح کرامت رااجرا کرده یه تقدیرشفاهی هم ازش صورت نمی گیره !درمقابل افرادی که دستشان را به سیاه وسفید نزده اند به همون طرحها ازوزارت تشویق آمده ! بالاخره ناعدالتی وتضییع حق افراد نباید به این حد دراستخوان بندی یک دستگاه نفوذ کنه که باعث بی انگیزه شدن معلمان تلاشگر وباانگیزه بشه !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر