کد خبر: 828918
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
شهردار سنندج خبر داد
شهردار سنندج از اتمام عملیات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی سنندج و بهره‎برداری از این پروژه در هفته جاری خبر داد.

به گزارش جوان از کردستان، منوچهر فخری جمعه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: با توجه به بافت قدیمی و سنتی مرکز شهر سنندج و هندسه محدود خیابان‌ها و کوچه‌های بازار، عملاً مکان مناسبی برای پارک وسایل نقلیه در هسته مرکزی شهر وجود نداشت.

وی اضافه کرد: پارک خودروها در خیابان‌های اصلی سطح شهر موجب بوجود آمدن گره‌های ترافیکی در مرکز شهر و موجبات اتلاف زمان و همچنین منابع مالی شهروندان شده بود.

وی گفت: با هدف رفع مشکل ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر سنندج، عملیات احداث نخستین پارکینگ طبقاتی با لحاظ نمودن نوع دسترسی، ارزش ملک و تاثیر آن بر کاهش و روانسازی ترافیک در سال 93 آغاز شد.

فخری تصریح کرد: در راستای اتمام پروژههای عمرانی نیمهتمام در سال‌جاری، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این پارکینگ در زمینی به مساحت یک‌هزار و 900 مترمربع و زیربنای کل 11 هزار 400 مترمربع در 6 طبقه احداث شده است.

فخری عنوان کرد: این پارکینگ شامل دو طبقه زیرزمین، همکف و سه طبقه است که با سازه بتنی و سقف دال بتنی احداث شده است.

وی تاکید کرد: این پارکینگ مجهز به سیستم هوشمند برای کنترل ورود و خروج پارک خودرو، سیستم اعلان حریق و دوربین مداربسته و همچنین مجهز به سیستم کارت محاسبه هزینه برای مدیریت پرداخت است.

فخری از بهره‌برداری از نخستین پارکینگ طبقاتی در سنندج خبر داد و گفت: این پارکینگ که گنجایش 435 خودرو را دارد، اوایل هفته جاری با حضور مسؤولان استانی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار سنندج عنوان کرد: برای احداث این پارکینگ عملیاتی نظیر 12 هزار مترمکعب خاکبرداری، 750 تن آرماتور، 12 هزار و 500 متر مربع قالب‌بندی، 3 هزار مترمربع نماسازی با ترکیب سنگ و آجر و همچنین 800 متر طول نورپردازی انجام شده است.

فخری همچنین گفت: برای تکمیل این پارکینگ، عملیات دیگری نظیر 12 هزار مترمربع اپوکسی کف، 15 هزار مترمربع کنتیکس سقف و بدنه، 784 عدد اسپرینکلرها، یک هزار و 500 مترمربع کانال تهویه هوا، 21 دستگاه اگزافون و دو دستگاه آسانسور نیز نصب شده است.

وی هزینه احداث این پارکینگ را 95 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار هزینه از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

فخری ضمن تقدیر از تلاش شبانهروزی کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری در راستای اتمام این پروژه نیمهتمام، ابراز امیدواری کرد: با احداث این پارکینگ، شاهد کاهش و روانسازی ترافیک در بخشی از محدوده سطح شهر باشیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
خسته نباشید دستتون درد نکنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر