کد خبر: 828917
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان از اجرای طرح دادرس در 150 مدرسه استان اجرا می‌شود گفت: طرح ملی دادرس یک برند اصلی و آینده‌نگر در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

بابک قنبری در گفت‌وگو با جوان در کردستان، از اجرای طرح دادرس در 150 مدرسه استان خبر داد و اظهار کرد: دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت زمینه‌ساز تحقق فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در خانواده‌ها و جامعه است.

وی با بیان اینکه طرح ملی دادرس یک برند اصلی و آینده‌نگر در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: این طرح با همین دیدگاه در شروع و در قالب آن در هر مدرسه سه کلاس پایه هشتم 9 آیتم امداد و کمک‌های اولیه را یاد می‌گیرند.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان، امکانات لازم برای آموزش دادرسان با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش در اختیار مربیان و مدارس قرار گرفته است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، خوشبختانه سطح کیفی آموزش‌ها به نقطه قابل قبولی رسیده است.

قنبری با تاکید بر اینکه المپیاد آماده ویژه تیم‌های امدادی منتخب دادرسان به منظور ایجاد انگیزه و مشارکت گروهی و کار عملی همزمان با آموزش‌های طرح دادرس مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تیم‌های منتخب برادران و خواهران بعد از رقابت‌های شهرستانی و استانی به عنوان نماینده استان در المپیاد کشوری شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مهارت‌های اطفا حریق، بانداژ و آتل‌بندی، حمل مصدوم، احیا قلبی و عروقی، چادرزنی، حمل مصدوم، پناهگیری در هنگام زلزله و غیره در قالب این طرح به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه هلال احمر همواره نگاه ویژه‌ای به مقوله آموزش و پرورش جوانان دارد و اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص انجام داده است، تصریح کرد: آموزش‌های امدادی و پیشگیرانه در خصوص آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های بشردوستانه، مهارت‌های زندگی، کارآفرینی و غیره از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جوانان هلال احمر در حوزه آموزش است.

قنبری گفت: آموزش در سطح مدارس و طراحی سازوکار مناسب و پایه‌ای در خصوص آموزش نوجوانان و جوانان برای ایجاد آمادگی آنها در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی دانش‌آموز مهم‌ترین اولویت هلال احمر استان طی دو سال گذشته بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر 150 کانون دانش‌آموزی هلال احمر، 24 کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های و 20 کانون آزاد درسطح استان کردستان فعال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر