کد خبر: 828850
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
شهردار تبریز‌در‌دیدار‌با‌‌کاروان‌‌نویسندگان‌حوزه‌کودک‌و‌نوجوان‌عنوان کرد؛
شهردار تبریز با تاکید بر این‌که شهر برای رسیدن به شکوفایی، باید همواره بستر تقویت فرهنگی باشد،‌ گفت: این ضرورت مهم، به خصوص در قشر و کودک و نوجوان، از اهمیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.
دکتر صادق نجفی در دیدار با کاروان نویسندگان حوزه کودک و نوجوان شرکت کننده در هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از چالش‌های شهری و آسیب‌های اجتماعی، ریشه در ضعف‌های آموزشی دارد؛ رفع این نارسایی‌ها جز با تقویت شاخص‌های زندگی شهروندی میسر نخواهد بود.

وی به ظرفیت‌های ادبی و هنری در این خصوص اشاره کرد و افزود: حوزه داستان کودک و نوجوان، با توجه به محتوای تاثیرگذار و خاصیت ماندگار ادبی، می تواند نقش تعیین‌کننده در این خصوص ایفا کند.


شهردار تبریز در ادامه با بیان این که آذربایجان و تبریز از خطه های پیشرو در ادبیات و هنر به شمار می‌روند، اظهار داشت: بایاتی‌های شیرین و قصه‌های فولکور آذری، از برجسته‌ترین بخش‌های فرهنگ شفاهی آذربایجان به شمارمی‌رود؛ این پشتوانه موجب شده در دهه‌های اخیر، شاهد بروز و ظهور نویسندگان و داستاننویسان نامی  از این دیار باشیم.

دکتر نجفی با اظهار تاسف از این‌که گسترش بی‌رویه فضای مجازی، در شاخص‌های مطالعه تاثیر نامطلوب داشته است، گفت: نیاز اساسی جامعه امروز، اعتلای سبک زندگی اسلامی و ایرانی است و  قابلیت‌های هنری و ادبی، در این خصوص باید نقش هدایت‌کننده داشته باشند.


پیش از سخنان شهردار تبریز مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گزارشی از روند میزبانی هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان ارائه داد.

هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان، با مشارکت شهرداری تبریز و با حضور نویسندگان شاخص کشوری، دوم دی‌ماه در تالار اندیشه ائل‌گلی برگزار می‌شود.

تبریز نخستین شهری است که پس از ۱۷ سال برگزاری جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در شهر تهران، میزبانی این رویداد فرهنگی را بر عهده می‌گیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر