کد خبر: 828849
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
امام جمعه تبریز مطرح کرد
امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی و عملی دولت برای از بین بردن رکود و بیکاری در جامعه شد و گفت: اینکه تمام ثروت‌های جهان در اختیار برخی افراد قرار گیرد و در مقابل آن افرادی به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه اگر تمام ثروت‌های جهان در اختیار برخی افراد قرار گیرد و در مقابل آن افرادی به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است و اختلاف طبقاتی را پدید می‌آورد، اظهار کرد: البته در هیچ کشوری به صورت کامل مساوات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی باید فقر و بی‌بضاعتی مردم از بین برود، افزود: بر این اساس است که مقام معظم رهبری تاکید بر از بین بردن رکود اقتصادی و بیکاری دارند و اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کنند.

خطیب جمعه تبریز به پیروزی و آزادسازی حلب اشاره کرد و گفت: صبر و ظفر در کنار هم هستند و این آزادسازی یک پیروزی اعجازآمیزی است که حزب‌الله ایران، سوریه و مدافعان وحدت داشتند ولی 64 کشور مخالف، یک ائتلاف سوری تشکیل دادند که این یک ائتلاف بی‌اساس، بی‌پایه و عبث بود ولی مقاومت سربازان اسلام با مشیت پروردگار و همت انقلابیون حلب آزاد شد و تروریست‌های جهانی که آنجا استقرار داشتند و با مدیریت کشورهای مختلف حتی ترکیه از بین رفتند.

مجتهدشبستری با اشاره به اینکه علاوه بر کمک‌های غیبی بنا به روایتی که شنیده‌ایم غنائم خوبی از نظر انسانی و ذخایر مالی در دست مقاومت رسیده است، گفت: اسرایی که از داعش گرفته شده و همچنین مهمات خوبی از نظر سیستم‌های مخابراتی به دست آمده که همکاری داعش با النصره را نشان داد که با کمک هم به ترور و اغتشاش در بین مردم تلاش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان دستاورد دیگر را مردمی‌ محور کردن در کشور دانست و افزود: پیروزی حلب مزه حاکمیت دولتی را چشاند و اینکه دولت با همت خود تجاوز و نفوذ به کشور خود را پاکسازی کرد.

وی با بیان اینکه مرتجعین عرب از این پیروزی ناراحت هستند، افزود: کشور همسایه ما که ادعای اسلام دارند شروع به جوسازی علیه ایران کردند و چهره داعش را مظلوم نشان می‌دهند که در خبرگزاری‌های ترکیه می‌توان دید.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: وقتی حلب آزاد شد سفیر روسیه به دست گارد امنیتی ترکیه کشته شد و جالب اینجا است به محض کشته شدن سفیر آن فرد را نیز می‌کشند و به عقیده برخی این ترور به وسیله آمریکا بود که از آزادسازی حلب ناراحت است.

انقضای تاریخ استعمار و قلدری آمریکا

وی با اشاره به اینکه برخی خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که آمریکا در مدت طولانی از فعالان و بازیگران در سوریه بود و الآن می‌بینند که سوریه و ارتش بشار اسد در حال پاکسازی از دشمن است، گفت: تاریخ استعمار و قلدری آمریکا نه تنها در سوریه تمام شده بلکه در یمن، عراق و افغانستان و سایر کشورها نیز به زودی تمام خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری در خطبه اول با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه پرهیزگاری داشته باشید و خوف الهی در بدنتان نمایان شود، اظهار داشت: امید است از سرمایه تقوا و پرهیزگاری داشته باشید.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: پنجم دی ماه سالروز تولد عیسی مسیح است و تبریک می‌گویم و البته حضرت عیسی (ع) امت خود را به صلح و صفا دعوت می‌کرد و حرفی از ایشان که می‌گویند حضرت عیسی (ع) گفته اگر به یک طرف صورتتان سیلی زدند آن طرف دیگر را نیز بیاور نسبت اشتباه است.

خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: هفتم دی ماه سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و از نظر اسلام ابزار علم و دانش علم‌آموزی است و از این رو امام در اوایل انقلاب به تشکیل نهضت سوادآموزی دستور دادند و اکثر مردم بی‌سواد بعد از انقلاب باسواد شدند و با این فریضه الهی آشنا شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی است، گفت: نفش حمل و نقل از نظر سیاسی اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است و فرودگاه‌ها نیز مانند سایر پایانه‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

وی افزود: بعد از انقلاب که برخی هرج و مرج‌ها ایجاد شد به دستور امام بخشی از سپاه مأمور ایجاد امنیت هوایی شد و سپاه پاسداران که حافظ انقلاب در بخش‌های مختلف بوده و امنیت بخش را به دست گرفته‌ است.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: در هفته وحدت یک کنفرانس وحدت اسلامی با حضور میهمانان خارجی برپا و تصمیماتی گرفته شد و همچنین دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که ایشان بیانات ارزشمندی را ایراد فرمودند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به نیاز ضروری وحدت اسلامی تاکید کرده و فرمودند تفرقه هدف اصلی دشمن است و می‌خواهند بین اهل سنت و شیعیان ایجاد کنند و شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مانند هم هستند و دو لبه قیچی بوده که سعی بر جدایی مسلمانان دارند.

امام جمعه تبریز افزود: وحدت مسلمین اسباب سربلندی شده و برای دشمنان سرافکندگی آورده و آن را می‌توان از مقاومت شش ماهه مردم یمن یاد کرد که از رهبر شیعیان خود عیسی قاسم حمایت کردند و چندین ماه است که در اطراف خانه عالم بزرگواری هستند.

مجتهدشبستری تصریح کرد: سران خلیفه یمن سعی بر شکستن این تحصن دارند که این موجب شد تحصن هر چه بیشتر داده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر