کد خبر: 828848
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
در بازدید معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی از مراکز آتش نشانی تبریزعنوان شد:
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی، در بازدید از چند مرکز آتش نشانی شهرداری تبریز، از شهرداری تبریز به خاطر توجه به موضوعات ایمنی در شهر، تقدیر کرد.
محمدصادق پور مهدی در این بازدید که به مناسبت در پیش بودن 5 دی، روز ایمنی در برابر زلزله انجام شد، از تجهیزات و امکانات این مراکز دیدن کرد و در جریان آمادگی اکیپ های تخصصی امداد و نجات قرار گرفت.

وی در این بازدید، خطاب به امدادگران گفت: با توجه به این که وقوع حادثه، در اکثر موارد بدون اطلاع قبلی است، باید تمامی تجهیزات و همچنین گروه های امداد و نجات در آمادگی کامل باشند تا درصورت بروز حادثه، بتوانند در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: شهروندان تبریزی، در تمامی مراحل، در کنار مسوولان بوده اند و همین امر، ایجاب می کند حس وظیفه شناسی در ما، مضاعف باشد و هر خدمتی را با بالاترین کیفیت به آنان ارائه کنیم.

پورمهدی، با اشاره به نقش مدیریت بحران در زمان بروز حوادث طبیعی نیز، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران به عنوان پایه و اساس ایمنی شهر و شهروندان، باید نظارت مستقیم بر تجهیزات ومراحل عملیات امداد و نمجات داشته باشد و قصور و کمبودها را شناسایی و ابلاغ کند؛ چرا که هر گونه سهل انگاری در این زمینه، شاید برابر با خسارات جبران ناپذیر باشد.


وی همچنین بر نقش موثر اموزش های مستمر امدادگران تاکید و تصریح کرد: گزراندن هر دوره اموزشی، کسب تجربه محسوب می شود و مسوولین آتش نشانی و مدیریت بحران، باید به مقوله اموزش های مستمر، به صورت جدی توجه کنند.

معاون عمرانی استاندار، ضمن تقدیر از فعالیت های تلاش گران و کارکنان عرصه امداد و نجات، متذکر شد: شهرداری تبریزطی سال های گذشته، توجه ویژه ای به موضوع ایمنی و امداد و نجات داشته و با تجهیز و توسعه مراکز آتش نشانی، سعی داشته تا بیشتر نقاط شهر را به این امکانات مجهز کند.

گفتنی است در خاتمه این بازدید، مانور زمان صفر در مكان صفر  و مدت  زمان حضور عوامل اور ژانس 115 در محل اعلامي مورد ارزيابي قرار گرفت و عوامل اورژانس 115 پايگاه امداد نجات بيمارستان سينا در مدت 12 دقيقه  بعد  از اعلام حادثه فرضي، در محل حضور يافتند؛ در عین حال امكانات  خودرو  اورژانس نيز مورد بازديد واقع شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر