کد خبر: 828846
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
بازدید شهردار تبریز از چند مرکز نگهداری آسیب‌دیدگان اجتماعی؛
شهردار تبریز از چند گرمخانه‌ و مرکز اسکان آسیب‌دیدگان اجتماعی در سطح شهر بازدید کرده و در جریان نحوه فعالیت این مراکز قرار گرفت.
دکتر صادق نجفی، با حضور در گرمخانه کوثر، از نزدیک با افراد اسکان‌یافته دیدار کرده و با مدیران و عوامل اجرایی این مرکز گفتگو کرد.

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید، خاطرنشان کرد: بازدید از برنامه‌های اسکان و فعالیت گرمخانه‌ها و مرکز ماده ۱۶،  با توجه به سرمای کم‌سابقه هوا صورت گرفته‌است.

دکتر نجفی، احداث مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد توسط شهرداری تبریز را از اقدامات تاثیرگذار شهرداری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: این مرکز با هزینه ۴ میلیارد تومان، توسط شهرداری تبریز احداث شده و زمینه اسکان و فعالیت ۱۶۰۰ نفر را فراهم کرده‌است.

شهردار تبریز متذکر شد:  شهر تبریز که در عرف رایج اجتماعی به «شهر بدون گدا» شهرت دارد، امروز در سایه همکاری بخش‌های مختلف انتظامی، درمانی و تحقیقاتی با شهرداری تبریز، عنوان «شهر بدون‌معتاد متجاهر» را از آن خود کرده است.

وی با تاکید بر ارایه خدمات هر چه بیشتر به افراداسکان‌یافته اظهار داشت: مدیران و عوامل اجرایی باید فرصت مسئولیت در این مراکز را قدر بدانند و تمام توان خود را معطوف تقویت باورهای روحی و جسمی افراد آسیب‌دیده و نیازمند کنند.

دکتر نجفی خطاب به افراد ساکن در این مراکز نیز تاکید کرد: قدر این فضای مناسب را بدانید و با توکل بر خدا و استفاده از امکانات ارائه‌شده، خود را مهیای بازگشت موثر و سازنده به شهر کنید.

وی با اشاره به این‌که تاثیرگذاری برنامه‌های شهرداری در شاخص‌های اجتماعی شهر، وارد مرحله عملیاتی شده است، گفت: تبریز به عنوان شهری شاخص و پیش‌رو، به هیچ‌عنوان شایسته مناظر تلخ خیابانی نیست؛ از این رو در سال‌های اخیر، با هماهنگی‌ی که بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین دستگاه قضایی استان صورت گرفته، توسعه کمی و کیفی  مراکز اسکان آسیب‌دیدگان اجتماعی مورد توجه قرار گرفته شده‌است.

دکتر نجفی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده افراد متهاجر و آسیب‌پذیر در سطح شهر، موضوع را به سامانه مدیریت شهری به شماره ۱۳۷ اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر