کد خبر: 828784
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اينكه ما در تحولات منطقه بيشترين سهم را داريم، گفت: پيروزي‌هاي حلب و موصل دستاورد دفاع مقدس است
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اينكه ما در تحولات منطقه بيشترين سهم را داريم، گفت: پيروزي‌هاي حلب و موصل دستاورد دفاع مقدس است
به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد باقري رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در كنگره شهداي فاوا دفاع مقدس كه روز گذشته برگزار شد، گفت: شهداي مدافع حرم با دفاع در صحنه انقلاب اسلامي امنيت و آرامش را براي ما تضمين كرده‌اند و از حرم و حريم ولايت دفاع مي‌كنند.  وي افزود: نقش مخابرات و ارتباطات در هر نبردي نقشي بي‌بديل است و در دوران دفاع مقدس هم همين‌گونه بود رئيس ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: هيچ‌گاه نديديم عناصر مخابراتي در خطوط مقدم و در كنار فرماندهان در جنگ پا پس بكشند. امانت‌داري و رازداري از ويژگي‌هاي عناصر مخابراتي ما در دفاع مقدس بود و همواره مورد اعتماد فرماندهان بودند.  وي گفت: برادران مخابراتي ما در دفاع مقدس در يك نبرد اطلاعاتي و مخابراتي با دشمن بودند و به شيوه‌هاي مختلف جنگ الكترونيك مسلط بودند.  باقري اضافه كرد: كشورهايي كه امروز ادعاي مقابله با تروريسم مي‌كنند همه‌شان پشتيبان كشوري بودند كه به كشور ما حمله كرده بود و سيستم‌هاي پيشرفته مخابراتي و جنگ الكترونيك را در اختيار آن گذاشته بودند.
وي گفت: در دفاع مقدس به ندرت پيش مي‌آمد ارتباط مخابراتي قطع يا با اخلال مواجه شود و اين دستاورد بزرگي بود. اين در حالي بود كه با كمبود شديد اقلام و تجهيزات مخابراتي روبه‌رو بوديم و اگر رمزكننده‌اي را هم به ما مي‌دادند اول روش بازگشايي آن را به دشمن مي‌دادند.  وي گفت: در موارد متعددي در دفاع مقدس عنصر مخابراتي ما به خطوط مخابراتي دشمن نفوذ كرد و باعث شد متوجه شويم سنگر كمين دشمن كجاست. برقراري راديو در ميدان نبرد از ديگر اقدامات قابل توجه شهداي مخابرات بود.  باقري ادامه داد: دفاع مقدس آغاز دوران خودكفايي و خودباوري ملت ما بود و ديگر كسي نمي‌تواند در كشور بگويد فلان كار را نمي‌توان انجام داد و افتخار دفاع مقدس اين است كه همه مسئولان مي‌گويند ما مي‌توانيم و قادريم بر همه مشكلات و تحريم‌ها پيروز شويم و بر تهديدات فائق آييم و اين به بركت خون شهيدان است. اما مگر دشمن كم داريم و مگر هيچ‌كدام از دشمنان تغيير رويه داده است؟
وي با بيان اينكه هيچ دشمني جرئت تجاوز به ايران را ندارد، گفت: دفاع مقدس به مردم نشان داده كه چگونه با دشمن برخورد كنند.
باقري ادامه داد: ما در تحولات منطقه بيشترين سهم را داريم و افتخار مي‌كنيم پرچمدار مبارزه با تروريسم هستيم.
وي ادامه داد: ما تجهيزات پيشرفته مخابراتي را در كشور توليد كرده‌ايم. امروزه نبردهاي شبكه‌محور و سايبري در جهان در جريان است، لذا بايد خودمان را براي صحنه‌هاي آينده آماده كنيم.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تصريح كرد: ملتي كه روزي در شلمچه و در اسلام‌آباد غرب و در داخل كشور درگير حوادث بود، امروز در كجا هدايت عملياتي مي‌كند؟
وي در پايان گفت: پيروزي‌هاي حلب و موصل و مبارزه با تروريسم در منطقه دستاورد فرهنگ عاشورايي دفاع مقدس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار