کد خبر: 828691
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسع منابع آذربایجان غربی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسع منابع آذربایجان غربی گفت: جاری ساختن علم در زندگی مردم تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از ارومیه نادر صفرزاده عصر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه کسب و کار ارومیه که در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به بلوغ رسیده است ولی در عرصه‎های دیگر به ویژه صنعتی‌سازی کشاورزی عقب هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی رمز و راز موفقیت کشورهای پیشرفته را در نظم و بهره‎مندی از علم می‎دانند، افزود: از لحاظ جمعیتی در رتبه 17 دنیا قرار داریم اما رتبه علمی کشور 85 است که باید برای رسیدن به جایگاهی که شایسته ملت ایران است تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع آذربایجان غربی پیشرفت علمی کشور را منوط به جاری ساختن علم و دانش در روند زندگی عموم مردم دانست و گفت: ایجاد مدرسه کسب و کار مقدمه‎ای برای رسیدن به نقطه مطلوب علمی و ایجاد شرکت‏های دانش‎بنیان است.

وی با اشاره به اثرگذاری چین بر اقتصاد جهان با استفاده از شرکت‎های دانش‌بنیان، ابراز کرد: هند و چین با مردم میلیاردی در جغرافیای محدود خود طرح‎های علمی اقتصادی را اجرا کرده و موفق به مدیریت منابع و مردم خود شده‎اند و اجرای چنین طرح‌هایی در کشور کم جمعیت ایران ممکن است.

صفرزاده  به پیروزی جبهه مقاومت در حلب و تاثیر حضور داعش در منطقه بر اقتصاد و تجارت اشاره و اضافه کرد: امید است با عنایت و یاری پروردگار عالم، بساط داعش از منطقه برچیده شود.

وی گفت: همه کشورهای پیشرفته مراحل و دشواری‎های رسیدن به موفقیت را طی کرده و کشور ما از این مسئله استثنا نیست، بنابراین برای رسیدن به اقتصادی دانش‎بنیان و پایدار باید تلاش کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود منابع طبیعی بسیار در آذربایجان غربی و 100 هکتار جنگل در این استان، خاطرنشان کرد: 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت با 100 هزار نفر دانشجو ظرفیت بسیار خوبی برای ورود به کارها و طرح‎های اقتصادی دانش‌محور ایجاد می‎کند.

وی به وجود دانشگاه‎های جامع علمی کاربردی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پیام‎نور در بیشتر شهرهای آذربایجان غربی اشاره و اعلام کرد: پس از اعلام منطقه آزاد دانشگاه‏‌های بین‏‌المللی نیز امکان تاسیس و ارائه خدمات علمی را در استان به دست آورده و سبب مراودات علمی بیشتر آذربایجان غربی با دانشگاه‏‌های دنیا می‎شود.

این مسئول در پایان از حمایت استانداری آذربایجان غربی نسبت به کارآفرینان و صاحبان طرح‏‌ها و ایده‎های نو و علمی در عرصه اقتصاد خبر داد و اظهار داشت: از هر جوان پژوهشگر و کار پژوهشی در استان استقبال کرده و مقدمات لازم برای موفقیت طرح‌‏ها را فراهم می‌کنیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر