کد خبر: 828686
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اذربایجان غربی:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اذربایجان غربی گفت: تحکیم رابطه میان صنعت ودانشگاه وحمایت از ایده های برتر تنها راه رونق اقتصادی دراستان است و تنها با این روش می توان از مشکلات اقتصادی رهایی یافت وبه توسعه اقتصادی رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از ارومیه، جم عزتی‎راد عصر امروز در افتتاحیه مدرسه کسب و کار ارومیه ضمن تبریک کسب رتبه سوم کشوری دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در هفته پژوهش و فناوری، اظهار داشت: این مدرسه با هدف ایجاد آمادگی لازم برای گذر از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد صنعتی و دانش‎محور فناوری‎های روز دنیا در عرصه تولید ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات و دغدغه رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان و کارآفرینی در جامعه، افزود: اگر در یک جامعه‎ای اکوسیستم کارآفرینی شکل نگیرد هیچ مؤلفه دیگری نمی‌تواند منجر به کارآفرینی و رونق اقتصادی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: اگر در یک منطقه بر حسب منابع و استعدادهای آن منطقه اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد در آن جامعه کسب و کار رونق یافته و ایجاد شغل صورت می‎گیرد، اما اگر بدون توجه به منابع و اکوسیستم منطقه‎ای کسی اقدام به کارآفرینی کند ضریب شکست او در این امر بالا می‎رود.

وی هدف از ایجاد مدرسه کسب و کار را معرفی مؤلفه‎های کارآفرینی و نزدیک کردن این مؤلفه‎ها به یکدیگر از سوی دو قشر دانشگاهی و صنعتی عنوان و اضافه کرد: در این مدرسه برای اولین‎ بار صاحبان صنایع مستقر و مشکلات خود را به صورت پوستری ارائه داده‎اند تا نخبگان علمی، مدرسان و هیات علمی دانشگاه به مطالعه و راهکاری برای حل مشکلات معرفی شده ارائه دهند.

عزتی‎راد ضمن دعوت از رؤسای دانشگاه‎ها، اساتید و نخبگان علمی برای بازدید از نمایشگاه محصولات واحدهای تولیدی آذربایجان غربی که در حاشیه کلاس‎های کسب و کار ایجاد شده بود، گفت: در این بازدید جوانان نخبه را تشویق به مطالعه مشکلات و معضلات عرصه تولید استان کرده و با ایجاد مرکزی برای بررسی ایده‎های نو در آنان انگیزه و روحیه لازم برای تولید طرح و ایده نو را به وجود آورید.

وی تصریح کرد: اگر نخبگان علمی به تبدیل طرح و ایده خود به محصولی قابل ارائه در بازار امیدوار باشند در این عرصه فعال شده و با توکل بر خدای متعال می‎توان چند شرکت دانش‎بنیان در آذربایجان غربی با مشارکت صنعت و دانشگاه ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی مشارکت سه مؤلفه دانشگاه، صنعت و مسئولان ذیربط را از شروط لازم برای ایجاد شرکت‎های دانش‌بنیان در استان خواند و افزود: مقام معظم رهبری در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی به نکته مهمی اشاره فرموده‎اند و آن لزوم همراهی هر سه قوه در عملی کردن این برنامه مفید و موثر اقتصادی است تا بسترهای لازم را برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

وی با تاکید بر این مسئله که نهادهای اجرایی اقتصاد دانش‎بنیان اگر خوب شکل نیافته باشند کارآفرینی اتفاق نمی‎افتد، ابراز کرد: دانشگاه‎های کشور و استان در زمینه کارآفرینی و ایجاد اقتصادی پایدار مورد سوال و انتقاد قرار گرفته‏اند، چرا که در دیگر کشورهای جهان دانشگاه‎ها نقش موثری در عرصه کارآفرینی و اقتصاد ایفا کرده و هر دانشگاهی اقتصادی مستقل را دنبال می‎کند.

این مسئول به تلاش برای برگرداندن دانشگاه‎ها به ویژه دانشگاه جامع علمی و کاربردی به مسیر واقعی خود یعنی حضور فعال در اکوسیستم کارآفرینی، خاطرنشان کرد: باید منابع و زیرساخت‎های خود را به سمتی ببریم که بتوان از منابع و ظرفیت‎های موجود در استان برای رونق عرصه کارآفرینی استفاده کرده و با همراهی و همکاری هم اقتصادی پویا و فعال داشته باشیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر