کد خبر: 828682
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۳۹ محصول فناورانه شرکت مستقر در پارک علم و فناوری استان در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار ارائه شدند.
عبدالقیوم قلیپوری در گفت‌و گو با خبرنگار جوان آنلاین از تلاش مسؤولان پارک علم و فناوری استان برای استفاده از ظرفیت این هفته به منظور معرفی توان و ظرفیت‌های دانشمندان و نخبگان استان اردبیل در غالب ارائه محصولات فناورانه، نوآورانه و کمک به تجاری‌سازی آنها خبر داد.

وی تصریح کرد: برای دومین سال متوالی پارک علم و فناوری استان پس از تأسیس با بیش از ۳۹ فناوری که در سامانه‌های فراهم شده، از طریق وزارت علوم موفق به دریافت مجوز لازم برای حضور در نمایشگاه شدند که به منظور تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور همکاری‌های لازم را با شرکت‌ها و رایزی‌های لازم را با مشتریان انجام می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: اظهار نظر مسؤولان پس از حضور در غرفه پارک علم و فناوری استان و همچنین حجم بازدیدکننده از آن نشان‌دهنده توانایی شرکت‌های فناور استان در خلق محصولات فناورانه است که امیدواریم این نمایشگاه بتواند در فرآیند ورود به بازار این محصولات نقش مؤثری انجام دهند.

قلیپوری با تشکر از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه اعضای ستاد پژوهش و فناوری کشور و در رأس آن دکتر احمدی و همچنین از توجه ویژه مقام عالی وزارت به این حوزه اظهار امیدواری کرد: ممارست و تلاش شرکت‌های فناور در این نمایشگاه و در نهایت ورود محصولات فناورانه و نوآورانه تولید داخل به بازار ملی و بین‌المللی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان که از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، مؤثر و راهگشا شود‌.

در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۹۵ محصول فناورانه منتخب شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل، مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل توسط دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری، یک محصول فناورانه منتخب شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل دستگاه فرآوری مس از سیم و کابل فرسوده توسط دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

مس همواره به عنوان یک عنصر مهم از طبیعت به دست می‌آید و در ساختارهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما فرآوری مس از محصولات ساخته شده مانند سیم و کابل فرسوده به روش سنتی و در مقیاس کوچک انجام می‌گیرد.

هدف از ساخت این دستگاه فرآوری مس از سیم و کابل‌های فرسوده است که در این روش فرآوری دوباره درصد خلوص مس حفظ شده و در نتیجه دوباره به صنعت ساخت باز گردانده و از آلایندگی‌های زیست‌ محیطی جلوگیری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر