کد خبر: 828619
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
دو روز بعد از اينكه در كنوانسيون نمايندگان الكترال ايالتي دونالد ترامپ رسماً با 304 رأي به ‏عنوان رئيس‌جمهور امريكا انتخاب شد، بالاخره شمارش آراي مردمي انتخابات امريكا هم تمام شد...
دو روز بعد از اينكه در كنوانسيون نمايندگان الكترال ايالتي دونالد ترامپ رسماً با 304 رأي به ‏عنوان رئيس‌جمهور امريكا انتخاب شد، بالاخره شمارش آراي مردمي انتخابات امريكا هم تمام شد و ‏البته اين‌بار نتيجه چيزي بود كه دموكرات‌ها انتظارش را مي‌كشيدند: هيلاري کلينتون با اختلافي حدوداً 3 ‏ميليوني (974/864/2) موفق شده است در بخش ‏ کسب آراي مردمي بر ترامپ پيروز شود، البته اين ‏نتيجه تناقض بزرگ سيستم سياسي امريكا را بار ديگر به رخ كشيد. در چنين شرايطي طرفداران ‏ترامپ با مطرح كردن ايده تند و تيز برنامه‌ريزي سيا براي ترور ترامپ سعي كردند افكار جريان ‏عمومي را باز هم روي ادعاي ترامپ كه در برابر ساختار سياسي فعلي حاكم بر امريكا يك‌تنه و تنها ‏ايستاده است، متمركز كنند.

‏با پايان شمارش آراي انتخابات رياست جمهوري امريکا، مشخص شد هيلاري کلينتون توانسته ‏است 2ميليون و864هزار و974رأي بيشتر از دونالد ترامپ به دست آورد. ‏ شمارش نهايي آرا بعد از آن منتشر شده که 304 گزيننده در رأي‌گيري نهايي کالج‌هاي الکترال در ‏روز دوشنبه به دونالد ترامپ ‏رأي دادند و او در ‏نهايت توانسته بسيار فراتر از آستانه حداقلي 270 ‏رأي الكترال لازم را کسب و در ماه آينده ميلادي به عنوان رئيس‌جمهور سوگند ياد ‌کند. ‏ در همين شرايط الکس جونز، نويسنده، مستندساز و تئوري‌پرداز توطئه امريکايي كه كارشناسان ‏گفتمان انتقادي او را داراي نقش مهمي در پيشبرد كمپين انتخاباتي ترامپ ارزيابي كرده‌اند، مدعي ‏شد سيا از کنار زدن دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري منتخب ‏امريکا به شدت نااميد شده و ‏ ‏ممکن است آنها بخواهند با آوردن مزدوران ‏خارجي يا ساير آژانس‌ها واقعاً براي ترور دونالد ترامپ ‏تلاش کنند.

الکس جونز که وب ‌سايت‌هايي مانند اينفووارز و پريزن‌پلنت را اداره مي‌کند، گفت جهاني‌سازي را ‏غيرفعال مي‌کند و قصد دارد کل سيستم آنها را از دور خارج کند، ‏بنابراين واضح است که رئيس ‌جمهوري منتخب در خطر است و لازم است بداند چنين چيزي در جريان است. ‏ اين تئوري‌پرداز توطئه همچنين مدعي شد «عناصر جنايتکار» در داخل سيا به دنبال ترامپ هستند. ‏او افزود: آنها اين مسئله را ‏پيگيري مي‌کنند. بنابراين خانم‌ها و آقايان اين يک هشدار است. اين عوامل ‏با اين ادعا که ترامپ جاسوس خارجي است مي‌خواهند ‏اراده مردم امريکا را از بين ببرند. ‏ سيا و اف‌بي‌آي چندي پيش اعلام كردند معتقدند روسيه در انتخابات ماه نوامبر به نفع ترامپ مداخله ‏کرده ‏است. ‏روزنامه نيويورك تايمز و واشنگتن‌پست با انتشار بخش‌هايي از گزارش سيا تلاش كردند ترامپ را تحت فشار قرار دهند و در مقابل ترامپ هم اين ادعاي سيا را شبيه ادعاهاي اشتباهات مشابه آن در وجود سلاح‌هاي كشتار جمعي در عراق دانست كه منجر به حمله به اين كشور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار