کد خبر: 828611
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
مرد خواربار فروشي كه به اتهام قتل يكي از مشتريانش حكم قصاص دريافت كرده بود، با نقض رأي دادگاه فرصت اين را پيدا كرد تا يك‌بار ديگر از خودش دفاع كند.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه رسيدگي به پرونده روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران برگزار شد. ابتداي جلسه نماينده دادستان در جايگاه قرار گرفت و در شرح كيفرخواست گفت: متهم 30 ساله‌اي كه سعيد نام دارد صاحب خواربارفروشي در اسلامشهر بود كه بيست و هشتم شهريورماه سال 85 به اتهام قتل يكي از مشتريان كه مردي 26 ساله‌اي به نام رضا بود، تحت تعقيب قرار گرفت و تلاش پليس براي دستگيري او شش‌سال طول كشيد. سعيد در بازجويي‌ها به جرمش اعتراف كرده و گفته است: روز حادثه داشتم مغازه را تعطيل مي‌كردم كه مقتول براي خريد برنج وارد شد. از او خواستم فردا مراجعه كند، اما با شيشه نوشابه به من حمله كرد و زماني كه روي زمين افتاد، شيشه به پايش فرو رفت و كشته شد.
نماينده دادستان گفت: متهم يك‌بار به اتهام قتل محاكمه و به قصاص محكوم شده است، اما قضات ديوان عالي كشور درخواست رسيدگي دوباره را مطرح كرده‌اند.

نماينده دادستان متهم را گناهكار دانست و براي او درخواست صدور مجازات قانوني كرد.  بعد از اينكه اولياي دم درخواست قصاص كردند، متهم به درخواست قاضي در جايگاه قرار گرفت و اتهام قتل عمد را انكار كرد. وي در شرح ماجرا گفت: ماه رمضان بود و در مغازه‌ام مشغول كار بودم. به خاطر ماه رمضان مشتري‌هاي زيادي داشتيم. شب حادثه ساعت 7 شب بود و مي‌خواستم مغازه را تعطيل كنم.

در حالي كه خيلي خسته بودم، داشتم اجناس را جمع‌آوري مي‌كردم كه مقتول وارد شد و سفارش چندگوني برنج داد. به او گفتم برو و فردا بيا. او وقتي جواب رد شنيد، عصباني شد و در حالي كه ناسزا مي‌گفت از مغازه خارج شد. لحظاتي بعد با برادرش وارد مغازه شد. هر دو شيشه نوشابه شكسته به دست داشتند و با من درگير شدند.

هنگام درگيري با شيشه نوشابه حمله كردند و چند ضربه به من زدند كه زخمي شدم و روي زمين افتادم. رضا مي‌خواست دوباره حمله كند كه ناگهان به خاطر وزن سنگيني كه داشت روي زمين افتاد. در همان لحظه شيشه نوشابه به سفيدرانش برخورد كرد و زخمي شد. وقتي او را خونين روي زمين ديدم، ترسيدم و در حالي كه مجروح شده بودم، فرار كردم. وقتي شنيدم كه فوت شده است به مدت شش‌سال زندگي مخفيانه‌اي را شروع كردم، اما سرانجام بازداشت شدم.
هيئت قضايي بعد از شنيدن آخرين دفاع متهم و اظهارات شاهدان وارد شور شد‌.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار