کد خبر: 828338
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبرداد:
رئیس سازمان امور عشایر ایران از وجود بالغ بر 380 صندوق خرد زنان در جامعه عشایری کشور خبر داد.

کرمعلی قندالی  از وجود سه نوع تشکل عشایری در کشور خبر داد و اظهار کرد: این سه تشکل شامل اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری، صندوق‌های خرد زنان و صندوق توسعه بخش عشایری هستند که در سراسر کشور فعالیت دارند.

وی از وجود بالغ بر 200 اتحادیه عشایری که دربرگیرنده تعاونی‌های عشایری است خبر داد و خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی عشایر کشور به نوعی عضو این تعاونی‌ها و اتحادیه‌های عشایری هستند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور، توزیع کالاهای اساسی در بین عشایر کشور در دورترین نقاط عشایری را از برکات ایجاد این اتحادیه‌های عشایری برشمرد و افزود: تامین نهاده‌های تولید، مشارکت در سهمیه‌بندی کالاها، توزیع اقلام مورد نیاز جامعه عشایری و...از جمله دیگر خدمات این تشکل‌ها است.

وی با بیان اینکه این اتحادیه‌ها از ابتدای امسال تاکنون 160 هزار تن جو در بین جامعه عشایری کشور توزیع کرده است تصریح کرد: اتحادیه‌های عشایری بخشی از جو و علوفه‌های توزیع شده را از محل بورس خریداری و بخش دیگری را نیز از طریق خرید مستقیم و ذخیره‌سازی آن تامین کردند.

این فعال عشایری، صندوق‌های خرد زنان را از دیگر تشکل‌های عشایری برشمرد و گفت: در حال حاضر 381 صندوق خرد زنان در سراسر کشور فعالیت دارند.

قندالی با بیان اینکه دولت و سازمان امور عشایر ایران از ایجاد این صندوق‌ها حمایت جدی می‌کند، بیان کرد: تنها در سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد ریال کمک بلاعوض به این صندوق‌ها صورت گرفت.

وی از برنامه‌های آموزشی متنوع از سوی این صندوق‌ها خبر داد و گفت: راه‌اندازی این صندوق‌ها بع افزایش درآمد خانوارهای عشایری کمک شایانی می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کمک به ارتقای سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان عشایری از طریق فعالیت‌های آموزشی و توانمندسازی، بسترسازی برای تجمیع سرمایه‌ها و جلب مشارکت جمعی زنان عشایر در قالب صندوق‌های خرد اعتباری و پس‌انداز و...از مهمترین برنامه‌های این صندوق‌ها در کشور است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور، از صندوق توسعه بخش عشایری به‌عنوان یک صندق ملی و موفق در جامعه عشایری ایران نام برد و خاطرنشان کرد: سرمایه این صندوق در حال حاضر از 4000میلیارد ریال گذشته است.

مدیر ارشد جامعه عشایری کشور با بیان اینکه تسهیلات اعطایی از این صندوق با سود 4 درصد محاسبه می‌شود تصریح کرد: علاوه بر این با توجه به اینکه ارائه ضامن همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های عشایر بوده در این صندوق سازو کاری اندیشیده شده که عشایر به سهولت بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

قندالی یادآوری کرد: در تسهیلات اعطا شده از سوی این صندوق‌ها، خود عشایر می‌توانند ضمانت همدیگر را تقبل و از این منابع بهره‌مند شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار