کد خبر: 828334
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خبر داد
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از وجود 11 غرفه بازیافت در سطح این شهر خبر داد و گفت: شهرداری سمنان به‌دنبال استقبال شهروندان از نصب این غرفه‌ها بازیافت، برای افزایش آنها برنامه‌ریزی کرده است.
 حمیدرضا پیوندی بااعلام این خبر اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان این غرفه‌ها را باهدف فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهر گسترش داده است.

وی اظهار داشت: این سازمان با اهداف استفاده مجدد از مواد و انرژي، كاهش آلودگي بهداشتي، حفاظت از محيط‌ زيست، كاهش دفن زباله و عدم‌ از بين رفتن اراضی و تخریب خاک در طبيعت و همچنین به‌منظور اشتغال‌زايي، كاهش هزينه‌ها و ايجاد منافع  اقتصادی برای شهر و شهروندان اقدام به افزایش نصب کانکس‌های بازیافت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر 10 غرفه بازیافت در در مرکز استان فعال شده و ظرف چند روز آینده یک کانکس دیگر هم به این مجموعه افزوده می‌شود.

این مدیر شهری با بیان اینکه کانکس های بازیافت در سطح شهر بر اساس نیاز و استقبال شهروندان نصب می‌شود افزود: این غرفه‌ها تاکنون در بلوار صادق ،بلوار مصطفی خمینی ، زاوقان، میدان انار،خیابان رسالت،شهرک گلستان میدان نگارستان،شهرک گلستان(میدان الغدیر)، مدیران جنب بازارچه،مسکن مهر پشت مصلا –خیابان صامع)و چهار راه ورزش نصب شده و یک غرفه نیز در بلوار فضیلت سمنان ایجاد خواهد شد.

وی بازيافت را مهم‌ترين مفهوم در مديريت پسماند دانست و افزود: منشأ مواد بازيافتي يا به عبارتي بازيافتني‌ها، بيش‌تر، منازل مسكوني و صنايع هستن و براي آسان‌تر كردن امر بازيافت به‌طور معمول ‌دو نوع جداسازي مواد صورت مي‌گيرد كه «تفكيك در مبدأ» و «تفكيک در مقصد» که نصب کانکس از موارد تفکیک در مبدأ است و با هزینه کم تر در جهت استفاده مجدد از مواد و انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر