کد خبر: 828333
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
دبیر شورای عالی امنیت ملی از نقش تخریبی غربی‌ها در بحران سوریه پرده برداشت
نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي پيش از ظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، آخرين تحولات سياسي، امنيتي و نظامي سوريه پس از آزاد‌سازي حلب را تشريح كرد.
نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي پيش از ظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، آخرين تحولات سياسي، امنيتي و نظامي سوريه پس از آزاد‌سازي حلب را تشريح كرد.
به گزارش ميزان، علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي آزاد‌سازي حلب از كنترل گروه‌هاي تروريستي را دستاورد بزرگ نظامي براي ارتش سوريه و جبهه مقاومت عنوان كرد و با اشاره به تلاش‌هاي گسترده كشورهاي حامي تروريسم در چند ماه گذشته براي به شكست كشاندن ارتش سوريه در اين عرصه اظهار داشت: تصويب قطعنامه 2328 شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اقدامي در ادامه فعاليت‌هاي مخرب گذشته و زمينه‌سازي براي ورود عناصر اطلاعاتي و نظامي كشورهاي حامي تروريسم در قالب نيروهاي ناظر به حلب است. وي افزود: در اين قطعنامه هيچ‌گونه نقشي براي دولت قانوني سوريه ديده نشده و به جاي اولويت دادن به موضوع امدادرساني به مردم تحت محاصره تروريست‌ها در سوريه تنها مسئله چگونگي خروج امن مسلحان از حلب مورد توجه قرار گرفته است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به حمايت شگفت‌آور غرب و متحدان منطقه‌اي آن از تروريست‌هاي شناسنامه‌دار كه سابقه جنايت و اقدامات ضدبشري آنها كاملاً در معرض نگاه و قضاوت افكار عمومي جهاني است، اظهار داشت: اين رفتار غيرقابل قبول غرب و برخي كشورهاي منطقه نشان مي‌دهد رويكرد بهره‌برداري ابزاري از تروريسم براي مقاصد سياسي داراي ابعاد راهبردي بوده و مردم منطقه بايد طي سال‌هاي آينده نيز هزينه‌هاي انساني و اقتصادي اين سياست‌ها را بپردازند. دبير شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر اراده قاطع روسيه و ايران براي تداوم همكاري در مبارزه با تروريسم و پشتيباني از دولت قانوني سوريه افزود: روسيه همپيمان ما در جنگ با تروريسم است و در اين عرصه در حوزه‌هاي سياسي و نظامي به‌خوبي درخشيده است.
شمخاني گفت: به رغم تلاش‌هاي گسترده دشمنان براي مخدوش كردن اين همكاري با درايت رهبران دو كشور هماهنگي‌هاي في‌مابين در حد بسيار بالايي است كه در كنار هزينه‌هاي انجام شده فرصت‌ها و موقعيت‌هايي را براي هر دو كشور ايجاد كرده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سؤالي در خصوص تظاهرات هدايت‌شده در تركيه پس از آزاد‌سازي حلب و همچنين ابهامات مربوط به ترور سفير روسيه در آنكارا از سوي يكي از مأموران امنيتي اين كشور اظهار داشت: افزايش همگرايي و كار مشترك با كشورهاي منطقه به منظور مديريت بحران‌هاي جاري سياست ثابت جمهوري اسلامي ايران است ليكن وجود ابهامات جدي در سياست‌هاي آشكار و پنهان برخي كشورها و مغايرت‌هايي كه ميان گفتار و رفتار آنها وجود دارد فضاي حسن نيت و مشاركت را به‌شدت محدود مي‌كند.
 هماهنگ‌كننده اقدامات سياسي، نظامي و امنيتي ايران با سوريه و روسيه در پاسخ به سؤالي در خصوص اهداف نشست ديروز مسئولان سياسي و دفاعي ايران، روسيه و تركيه در مسكو اظهار داشت: تماس‌ها و رايزني‌هاي مستمر ميان ايران و روسيه كه پشتيباني‌كننده دولت سوريه در مبارزه با تروريسم هستند موضوع جديدي نيست. وي افزود: حضور تركيه در اين اجلاس مي‌تواند در فراهم شدن زمينه‌هاي لازم به منظور پايان بخشيدن به اشغال خاك سوريه توسط اين كشور و تجديدنظر در سياست‌هاي گذشته در خصوص حمايت از معارضان مسلح در سوريه مؤثر باشد.
شمخاني خاطر نشان ساخت: اگرچه گفت‌وگو و تبادل نظر ميان بازيگران اصلي در بحران سوريه مي‌تواند در كاهش ابعاد تنش تأثيرگذار باشد، ليكن اين گونه نشست‌ها نبايد از سوي برخي كشورها به عنوان ابزاري براي عمليات تأخيري و بازسازي توان از دست رفته براي تداوم سياست‌هاي گذشته تلقي شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با ابراز نگراني درخصوص برخي تلاش‌ها به منظور نقض حاكميت ملي سوريه و فراهم كردن زمينه تجزيه اين كشور اظهار داشت: همانگونه كه دنيا بعد از شش سال جنگ در سوريه متوجه تأثيرگذاري و ارجحيت راهكارهاي سياسي بر اقدامات نظامي شده است، بايد به اين واقعيت نيز توجه كنند كه طرف اصلي مذاكره و توافق براي دستيابي به راه‌حل سياسي دولت قانوني سوريه بوده و هيچ طرفي نمي‌تواند به نيابت از دولت و ملت سوريه براي آينده اين كشور تصميم بگيرد. شمخاني در پايان گفت: ما اميدواريم تروريست‌ها و حاميان آنها از شكست حلب درس بگيرند و مسير مذاكره با دمشق را انتخاب كنند چراكه ادامه دسيسه‌هاي سياسي و بازسازي توان نظامي براي ادامه جنگ فرجامي به غير از تداوم خسارت‌هاي انساني و نابودي بيشتر زيرساخت‌هاي حياتي سوريه نتيجه ديگري به‌دنبال نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار