کد خبر: 828298
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مدیر بهداشت غرب اهواز:
مدیر مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: وجود پسماندهای عفونی و ساختمانی در اهواز یک معضل جدی در بخش سلامت مردم به شمار می رود.
 مهرداد شریفی در شورای سلامت اهواز اظهار کرد: نزدیک به ۸۰۰ مورد گزش سال گذشته در اهواز گزارش شده است که در این زمینه باید چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به لزوم مقابله جدی با مبحث سگ های ولگرد در اهواز افزود: متاسفانه هر دوز واکسن ضد هاری ۱۰۰ دلار هزینه دارد که بسیار گران است. بیماری هاری هیچ درمانی ندارد و در کمیته اتلاف سگ های ولگرد کمی کوتاهی شده است. در حال حاضر بالغ بر پنج هزار قلاده سگ فقط اطراف پارک شهروند اهواز وجود دارد.

شریفی همچنین گفت: مقرر شده بود تا دانشگاه علوم پزشکی اهواز نقش درختان کنوکارپوس در تشدید بیماری های تنفسی را اعلام کند.

مدیر مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین گفت: در زمینه پسماندهای عفونی و غیرعفونی در اهواز مشکل داریم. امروز برای زباله ها، نخاله های ساختمانی، پسماندهای عفونی و سگ های ولگرد باید چاره اندیشی کنیم.
شریفی عنوان کرد: متاسفانه تعداد موارد بیماری HIV در استان کم نیست و به دلیل استفاده از همین سرنگ های آلوده در پسماندهای شهری است.

شاهین هاشمی بخشدار غیزانیه نیز در این نشست اظهار کرد: در خصوص مشکلات روستایی، موضوع آلودگی های شرکت نفت را مطرح کردیم که جلسه ای با محیط زیست برگزار کردیم و موضوع جدید بحث آلودگی شرکت صنایع فولاد است که در فاصله ۱۰۰ متری این شرکت چندین روستا را داریم و روز گذشته شورای روستا گزارشی را برای ما آوردند که از دستگاه های متولی انتظار پیگیری دارند.

وی افزود: جان مردم مهمتر از تولید و یا فعالیت های صنعتی است و این فعالیت های صنعتی باعث شده تا دودی سیاه در روستاها فراگیر شود. عدم رعایت اصول زیست محیطی را در این بخش می بینیم و گزارش فوت نوزاد را به محیط زیست و بهداشت دادیم و منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر