کد خبر: 827940
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
استاندار سمنان:
استاندار سمنان از آثار خالق ظریف ترین خشت و بزرگترین بشقاب سفالی جهان در مهدیشهر بازدید کرد و گقت : ساخت بزرگترین بشقاب سفالی جهان از توانمندی هنرمند سفالگر مهدیشهری است.
 محمدرضا خباز در ادامه سفر به مهدی شهر، با حضور در منزل استاد حبیب دانایی فرد، هنرمند سفالگر مهدیشهری، از مجموعه آثار سفالی این هنرمند از جمله ظریف ترین خشت سفالی جهان منقش به زیارت عاشورا، بزرگترین بشقاب سفالی جهان و خشت امام رضا (ع) بازدید کرد.
ظریف ترین خشت نقش برجسته سفالی جهان، خالق کوزه های بدون چرخ سفالگری، پدیدآورنده کتاب قرآنی سفالی و .... تا کنون توسط حبیب دانایی فرد هنرمند برجسته صنایع دستی استان سمنان تهیه و تولید شده است.
استاندار سمنان در گفت و گو با این هنرمند مهدی شهری، گفت: آثار هنری استاد دانایی فرد همگی دارای برجستگی خاص و منحصر به فردی است که برای ما دارای درک است اما قادر به توصیف آن نیستیم .
خباز، عشق و علاقمندی استاد دانایی فرد را به هنر سفالگری مثال زدنی توصیف کرد و افزود: تقریبا همه آثار این هنرمند در حوزه سفال، اگر نگوییم در دنیا بی نظیر است لااقل کم نظیر است.
وی، اثر قرآن سفالی استاد را تعجب آور خواند و گفت: زیبایی و جذابیت این اثر هنری مقدس به قدری است که بیننده در نگاه اول پی به عشق، ایمان و معنویت خالق آن برده و اوج هنر و ذوق را در آن مشاهده می کند.
استاندار سمنان در ادامه با یادآوری لزوم حمایت از هنرمندان گفت: امیدواریم با همراهی و مساعدت همه دستگاه های مرتبط، شاهد آن باشیم که 29 جز باقی مانده از این اثر هنری نیز همانند جز اول که با سرانگشت خلاق و هنرمندانه استاد دانایی فرد در معرض دید عموم قرار گرفته، به مرحله اجرا و تولید درآید و این اثر هنری بی نظیر کامل شود، در آن صورت ماندگارترین فعالیت قرآنی را شاهد خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، استاد حبیب دانایی فرد، اهل و ساکن شهرستان مهدیشهر و خالق آثاری بی نظیر در حوزه سفال است.
همچنین استاندار سمنان با حضور در منطقه راهبند مهدیشهر، به ساحت مقدس شهید علی سقائیان، تنها شهید آرمیده در این منطقه ادای احترام کرد.
محمدرضا خباز با اشاره به اهمیت حفظ و اشاعه فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و مقوله ایثار و شهادت گفت: آرامش و آسایش امروز جامعه اسلامی، مرهون جانفشانی و ایثارگری شهیدان والا مقام از جمله شهید سقائیان است.
وی، ضمن قرائت فاتحه بر تربت پاک این شهید والامقام، در دیدار با خانواده این شهید گفت: با عنایت به خاص بودن این منطقه در شهرستان مهدیشهر و بنا بر وصیت این شهید والامقام مبنی برخاکسپاری ایشان در آرامگاه خانوادگی، وظیفه ما است تا این مکان را به یک محل فرهنگی تبدیل کنیم و به همین منظور تلاش می نمائیم تا از طریق مراجع ذیصلاح نسبت به واگذاری زمین این مجموعه به شهرداری اقدام و با همراهی خیران، اقدامات مربوط به مسقف کردن تربت پاک شهید و تبدیل آن به یک مرکز فرهنگی انجام شود.
 شهید علی سقائیان در 10 اردیبهشت ماه سال 61 ،در 25 سالگی و در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نایل شد و پیکر پاک و مطهرش برای خاکسپاری به منطقه راهبند مهدیشهر انتقال و در آرامگاه خانوادگی این شهید به خاک سپرده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار