کد خبر: 827916
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
رئیس اداره منابع طبیعی آرادان:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: با همیاری دامداران و عشایر آردان تا پایان سال جاری در هزار و 300 هکتار از مراتع مناطق سردسیر این شهرستان گیاه دارویی باریجه کشت می شود.
امیرحسین حسینی افزود : در شهرستان آردان بیش از 48 هزار هکتار مراتع سردسیری و ییلاقی وجود دارد که این مناطق استعداد مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است.
وی اظهار داشت : با برنامه ریزی های انجام شده تا 2 سال آینده در 10 هزار هکتار از اراضی استان سمنان گیاهان دارویی کشت می شود که با رویش و باردهی آنها، تعداد قابل توجهی اشتغال پایدار در میان دامداران و عشایر استان ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر بخش قابل توجهی از کاشت گیاهان دارویی و حفاظت از عرصه های طبیعی با همیاری دامداران انجام می شود وبا توجه به محدودیت اعتباری در این نهاد، این افراد نقش مهمی در حفظ و احیا منابع طبیعی دارند.
شاه حسینی اضافه کرد : علاوه بر کشت گیاه باریجه عرصه های طبیعی شهرستان آرادان ظرفیت کشت گیاهان دارویی کتیرا ،آویشن و گون را دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان تصریح کرد : تاکنون در سال جاری هیچگونه اعتباری برای ادامه روند حفظ و احیا عرصه های طبیعی به اداره منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان تخصیص نیافته است.
وی خاطرنشان کرد : برای کاشت گیاه باریجه در هر یک هکتار عرصه طبیعی، روزانه به سه نفر کارگر احتیاج است که با تخصیص اعتبار می توان شاهد افزایش اشتغال در این منطقه باشیم.
شاه حسینی نبود صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در استان سمنان را یکی از چالش های اساسی این بخش برشمرد و گفت : بخش قابل توجهی از سود کشت گیاهان دارویی به جیب واسطه ها می رود که برای دریافت سود حداکثری دامداران از کشت گیاهان دارویی ایجاد واحدهای تولیدی فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد : 510 دامدار با 47 هزار راس دام راس دام سبک در مراتع شهرستان آردان حضور دارند که این حجم دام به دلیل وسعت مراتع و عرصه های طبیعی تهدیدی برای پوشش گیاهی به حساب نمی آیند.
 47هزارهکتار از مراتع شهرستان آرادان ییلاقی و سردسیری ، 19 هزار هکتار مراتع میان بند و 80 هزار هکتار مراتع قشلاقی است.


    
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر