کد خبر: 827642
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
همایش کوهستان به همت جمع کثیری از اعضاء هیئت کوهنوردی با حضور پرشور دانش آموزان، دوستداران و علاقمندان به حفظ محیط زیست در استان البرز و استانهای همجوار در محل سالن شهید مطهری شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان البرز برگزار شد.

حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزدر این همایش گفت: ما در استانی با مساحت اندک در مقایسه با میزان جمعیت بالا زندگی میکنیم و در جای جای این استان شاهد مناظر بی نظیر از قبیل: کوههای بسیار زیبای طالقان و کرج و دشتهای همجوار ساوجبلاغ هستیم. انسان برای آرامش نیازمند تمدد اعصاب می باشد لذا به دامان طبیعت پناه می برد حال تصور کنید اگر بی رحمانه بر طبیعت سلطه کند چگونه می تواند به سرعت موجب نابودی کوهستان، جنگل و مرتع و در نهایت مرگ تدریجی محیط زیست شود.

فرضی ادامه داد: حضور دانش آموزان به عنوان آینده سازان در این جمع بسیار قابل توجه است که می توانند زیربنا و سازنده آینده ایی باشند که تکیه گاه نسلهای بعدی خواهد بود، فلذا اگر انتقال فرهنگ و پاسداشت کوهستان را داشته باشیم می توانیم آینده خوبی را متصور باشیم.

وی گفت: نقش و حضور پررنگ گروه های مختلف هیئت های کوهنوردی، سازمانهای مردم نهاد و دوستداران و علاقمندان و همیاران طبیعت در سومین اجرای طرح ملی جنگلانه در استان البرز گفت: هرجا نشانی از حضور مردم باشد می توان به آینده ایی بس روشن امید داشت چرا که هر کاری با همت والای مردم امکانپذیر است و  چه بهتر که این حضور در راستای حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و محیط زیست از جمله کوستان باشد.

فرضی در پایان از حضور همیشگی، تلاشهای بی وقفه و بی دریغ هیئت های کوهنوردی، دوستداران و همیاران طبیعت در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و خدادای تقدیر و تشکر نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار