کد خبر: 827428
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رئيس‌جمهور با بيان اينکه راهي جز جهاد و مقاومت براي فلسطيني‌ها در مقابل رژيم غاصب صهيونيستي نيست، گفت: توطئه‌اي که براي انحراف افکار عمومي از موضوع فلسطين در منطقه ايجاد شده با شکست مواجه مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در ديدار رمضان‌ عبدالله، دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين تأکيد کرد: امروز موضوع فلسطين و قدس شريف، به آرماني براي همه مسلمانان جهان تبديل شده و آزادي قدس عزيز و احقاق حقوق ملت فلسطين بايد مسئله اول منطقه باشد. وي با اشاره به اينکه «نبايد اجازه دهيم انواع توطئه‌ها و سختي‌ها ما را از ادامه حرکت در مسير تحقق آرمان بلند فلسطين مأيوس کند»، گفت: امروز جنبش جهاد اسلامي و ديگر گروه‌هاي مقاومت در اين مسير مسئوليت بزرگي را به عهده دارند. روحاني افزود: رژيم صهيونيستي طي دو دهه اخير از معضلات امنيتي منطقه سوءاستفاده کرده است، به ويژه آنکه امروز در بسياري از کشورهاي منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوريه و لبنان و حتي مناطقي از شمال آفريقا در مصر و ليبي، شرايطي را براي تروريست‌ها به‌وجود آورده‌اند تا اين مناطق را به مسائل امنيتي خود مشغول و از موضوع فلسطين غافل کنند. وي با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران از آغاز انقلاب اسلامي بر حمايت از مردم فلسطين و آرمان آنان پايبند بوده، گفت: دولت و ملت ايران همواره بر همان اساس حرکت کرده و در کنار ملت فلسطين از هيچ کمک و حمايتي دريغ نخواهد کرد.
 
تروريسم و اختلاف افکني، 2 توطئه دشمنان در منطقه
روحاني همچنين در ديدار حجت‌الاسلام سيدعمار حکيم، رئيس ائتلاف ملي شيعيان عراق و شماري از اعضاي ديگر اين ائتلاف، تروريسم و اختلاف‌افکني ميان ملت‌هاي منطقه را دو توطئه دشمنان خواند و با تأکيد بر ضرورت حفظ هوشياري و وحدت مسلمانان گفت: ترديدي نيست که ملت‌هاي مظلوم منطقه و به ويژه مردم عراق، با حفظ وحدت خود پيروز نهايي اين مبارزه خواهند بود.
رئيس‌جمهور موفقيت‌هاي سياسي و نظامي مردم، دولت و همه نيروهاي عراقي در مقابله با توطئه‌هاي خارجي و در رأس آنها تروريسم را بسيار ارزنده دانست و گفت: ملت و دولت ايران در اين مبارزه، در کنار ملت‌هاي مظلوم منطقه از جمله عراق و سوريه خواهد بود و از هيچ تلاشي در اين مسير دريغ نمي‌کنند. رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد اختلاف ميان اقوام و ملت‌هاي منطقه گفت: مخالفان وحدت و تماميت ارضي عراق به دنبال اين هستند که ميان اقوام و مذاهب مردم عراق تفرقه بيندازند تا فضا براي پيشبرد طرح‌هاي آنها مهيا شود و در چنين فضايي، شکل‌گيري ائتلاف ملي شيعيان عراق در مسير حفظ و تقويت پايه‌هاي وحدت ملي در اين کشور با جذب همه جريان‌ها، اقوام و مذاهب، اقدامي بسيار ارزشمند است. روحاني با تأکيد بر اينکه مسئله مهم در عراق، حفظ تماميت ارضي و تقويت وحدت ميان مردم اين کشور است، اظهار داشت: متأسفانه اعمال و گفتار برخي از قدرت‌هاي بزرگ نشان مي‌دهد که آنها همچنان مثل گذشته به دنبال تفرقه‌افکني در ميان مردم عراق هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار