کد خبر: 827253
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
با حضور مسئولین کشوری و استانی انجام شد:
دومین جشنواره مصباح الهدی در سطح شهرستانهای استان تهران ، به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.
محمدرضا عباسی

به گزارش جوان آنلاین ، دومین جشنواره رضوی  فرهنگی  هنری  مصباح الهدی با خواست  امام رضا (ع) در سطح شهرستانهای استان تهران، میزبانی واحد قرآن ،عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر  افتتاح شد.

در این مراسم معنوی که با حضور خادمین حرم  امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به همراه  پرچم  بارگاه ملکوتی آن حضرت و جمعی از مسئولین  کشوری و منطقه ای و معاونین پرورشی مدارس این شهرستان در محل سالن اجتماعات اداره اوقاف  اسلامشهر برگزارشد ، حجت الاسلام  معرفت از علمای حوزه علمیه و خطیب آستان قدس رضوی، به اهمیت و شرایط  زیارت امام هشتم اشاره کرد وفضیلت  شرایط  زیارت آن امام  بزرگوار،سخنانی مبسوطی را بیان نمود.

در ادامه این همایش پرچم ضریح  مطهر رضوی  توسط  دانش آموزان اسلامشهری  در میان حاضرین به اهتزاز  در آمد  که ، موجب شعور و شعف حاضرین گردید و به نیابت از حرم مطهر رضوی ، این پرچم را زیارت  نمودند.

مداحی  مداح آستان مطهر  امام رضا (ع)  و اجرای سرود ویژه آن   حضرت  توسط  گروه سرود دستان گویای  دانش آموزان دختر آموزشگاه باغچه بان اسلامشهر از دیگر برنامه هایی بود که  ، دلهای مدعوین را به صحن و سرای امام  مهربانیها و عالم آل محمد(ص)  برد و عطر و روح معنوی  خاصی به این مراسم بخشید.

برگزاری جشنواره رضوی در 20 رشته فرهنگی ، هنری        

 سولماز  زارعی  مسئول قرآن ،عترت و نماز  اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر ، در حاشیه این مراسم در گفتگویی با خبر نگاران، اظهار کرد: دومین جشنواره مصباح الهدی ویژه دانش آموزان در 20 رشته فرهنگی ، هنری   از آذر ماه جاری آغاز و تا اردیبهشت  ماه سال آینده ادامه خواهد داشت .

زارعی افزود:براساس برنامه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ،دبیرخانه استانی  جشنواره  رضوی مصباح الهدی ، تحت نظارت معاونت پرورشی و تربیت بدنی وکارشناسی امور قرآن ، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان  اسلامشهرقرار داده شده  است .    

وی بیان کرد:جشنواره  مصباح الهدی  قریب به  700 هزار دانش آموز شهرستانهای استان تهران را  تحت پوشش  قرار داده تا با ارائه آثار خود  در راستای ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی با سیره ، زندگی و احادیث  امام رئوف  گام بردارند.

مسئول قرآن ، عترت و نماز  آموزش و پرورش اسلامشهر، تاکید کرد:دانش آموزان علاقمند شرکت در  رشته های 20 گانه این جشنواره  می توانند ، آثار هنری وفرهنگی  خود را درقالب  نقاشی ، گرافیک ، طراحی ، مقاله ، شعر ،کتاب و... به دبیرخانه این  جشنواره  ارسال  نمایند.

زارعی  خاطر نشان کرد:  آثار رسیده به این دبیرخانه ، توسط کارشناسان و هیئت داوران مورد  بررسی و ارزیابی قرار گرفته و به آثار و نفرات برگزیده  هدایای ارزنده ای اهدا خواهد شد .

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر