کد خبر: 826804
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
رئیس انجمن نمایش سقز عنوان کرد
رئیس انجمن نمایش سقز گفت: دومین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی سقز عصر امروز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش جوان از کردستان، محمد زارع‌زاده در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: پس از بررسی آثار راه‌یافته از بخش بازخوانی دومین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی سقز، 9 اثر به بخش مسابقه و یک اثر به بخش جنبی راه یافت.

وی اضافه کرد: در اولین روز این جشنواره، نمایش‌نامه‌های «شب‌نشینی در جهنم» به کارگردانی وریا شاکری، «توله» (انتقام) به کارگردانی سعادت حسنی و «خانقاهی دور» به کارگردانی امیر زارع‌زاده قرائت می‌شود.

رئیس انجمن نمایش سقز ادامه داد: روز دوشنبه در دومین روز این جشنواره هم «یک ذهن، یک شب، یک مهمان» به کارگردانی مهدی محمدیان، «اندر احوالات دو کره الاغ» به کارگردانی هاوری رضایی و »«اش منم بیام» به کارگردانی سامان داروند قرائت خواهد شد.

زارع‌زاده اظهار داشت: روز سه شنبه هفته جاری، سومین روز از این رویداد فرهنگی، نمایش‌نامه‌های «نامه‌ای از پدر» به کارگردانی محسن محمدی، «برای آخرین بار» به کارگردانی نازیلا امینی و «گرگ» به کارگردانی کیانوش محمدی قرائت می‌شود.

رئیس انجمن نمایش سقز عنوان کرد: روز چهارشنبه هم نمایش‌نامه «تشنگی» به کارگردانی زانا صالح‌زاده از بانه در بخش‌ جنبی قرائت می‌شود و ساعت 17 هم مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

زارع‌زاده افزود: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادها، ارتقای سطح کارهای هنری و آشنایی بیشتر هنرمندان حوزه نمایش با هنر نمایش نامه‌خوانی با رویکرد بسط و گسترش فرهنگ نمایش نامه‌خوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در برگزاری این برنامه فرهنگی هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز، دفتر هنرهای نمایشی سقز، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری، کارگاه چوب پایتخت 21 مشارکت دارند.

زارع‌زاده با بیان اینکه، داوری بازبینی دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی را خالد خاکی، جمیل منصوری و سالار سلطانپور برعهده داشتند، بیان کرد: محمد زارع‌زاده، صلاح محمدی و علیرضا اسماعیلی داوری این رویداد فرهنگی را برعهده دارند.

وی عنوان کرد: پس از رایزنی با برگزارکنندگان جشنواره منطقه‌ای وتار و گرفتن قول مساعد، برگزیده این جشنواره در جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار حضور خواهد یافت و این می‌تواند اعتبار این جشنواره را دو چندان کند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر