کد خبر: 826799
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
به همت اداره کتابخانه‌های عمومی
به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و برای نخستین بار طرح سفیر خواندن در شهرستان سروآباد کلید خورد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سروآباد در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار داشت: طرح سفیر خواندن استفاده از ظرفیت‌های کودکان به منظور ترویج فرهنگ خواندن در میان خانواده‌ها است.

جهانگیر صولتی بیان کرد: این طرح در حال حاضر در کتابخانه عمومی شهید جلال بارنامه در شهر سروآباد در حال اجراست و به زودی در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح مذکور کودکانی که به عنوان سفیر خواندن در خانواده‌ها تعیین می‌شوند توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی آموزش‌های ویژه‌ای می‌بینند که بتوانیم به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سروآباد عنوان کرد: کتابداران به کودکان آموزش‌های لازم را در زمینه شیوه‌های مطالعه از جمله تندخوانی، بلندخوانی، تکرار خواندن و فیش‌برداری می‌دهند تا بتوانند نقش خود را به عنوان سفیر به خوبی ایفا کنند.

صولتی گفت: کودکان به عنوان سفیر کتابخانه‌ها آنچه را که آموخته‌اند به اعضای خانواده خود انتقال می‌دهند و تلاش می‌کنند سبب ایجاد انگیزش و علاقه به مطالعه در میان آن‌ها شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور از روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال جاری ( 24 آبان) آغاز شده است، افزود: این طرح در صورت موفقیت و اثرگذاری در سایر کتابخانه‌ها نیز اجرا می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سروآباد اظهار کرد: امیدواریم که نتایج حاصل از اجرای این طرح ویژه سبب ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و خانواده‌هایشان شود.

صولتی با بیان اینکه هم‌اکنون سه کتابخانه عمومی نهادی فعال در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: نزدیک به 2 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر