کد خبر: 826771
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: نجات جان بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی، تالاسمی، و تولید داروهای مشتق از پلاسما از وظایف ارزشمند انتقال خون است که جدای از آن، بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی را مدیریت می‌کند.

به گزارش جوان از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با مدیرکل انتقال خون استان کردستان اظهار داشت: کاربری پروژه احداث ساختمان فنی انتقال خون نجات جان انسان‌هاست و باید در اولویت‌های اداره راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های سازمان انتقال خون به ثمر نشسته است، افزود: نگاه به انتقال خون صرف نگاهی خدماتی بود و همه تصورشان بر این بود که این سازمان به عنوان رابط بین اهداکنندگان و بیماران تنها وظیفه دریافت و ارسال خون به مراکز درمانی را به عهده دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه دیدگاه جامعه به این سازمان دچار تغییرات مثبت بنیادین شده است، اظهار کرد: اکنون جامعه انتقال خون را به عنوان انسان‌دوستانه‌ترین سازمان دولتی همراه و همدل با بیماران می‌دانند.

وی به وظایف خطیر و ارزشمند این سازمان از جمله، نجات جان بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی و تولید داروهای مشتق از پلاسما در عرصه بین‌المللی اشاره کرد که جدای از آن، بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی که جان بیماران را تهدید می‌کنند، مدیریت می‌کند.

زاهدی با یادآوری اینکه در آغازین روزهای حضورش در کردستان بازدیدی از مجموعه انتقال خون کردستان داشته است، تصریح کرد: کمبود شدید منابع انسانی، کمبود اعتبارات عمرانی، وجود تفاوت چشمگیر در نحوه حقوق‌های پرداختی به کارکنان با دیگر سازمان‌ها وعدم شفافیت، مسیر آینده از چالش‌های این اداره در زمان شروع به کار خود در کردستان بود که خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکلات این سازمان اکنون بر طرف شده است.

وی فعالیت در عرصه بین‌المللی انتقال خون را امری ارزشمند تلقی و خاطرنشان کرد: تیم رسانه‌ای دولت باید دستاوردها را به نحوی ملموس سازد تا تمامی سرمایه‌گذاران کشور و منطقه بر این مسأله واقف باشند که سرمایه‌گذاری در کردستان با تلاش و همت مردم این منطقه میسر و مهیاست.

استاندار کردستان تولید دارو از فراورده‌های پلاسمایی ارسالی به آلمان و بازگشت این دارو به استان را امری خوشحال‌کننده و رضایت‌بخش اعلام کرد و افزود: تحقق این امر که همسو با سیاست‌های بهداشت و درمان کشور است سرمشقی برای تبدیل خواستن‌ها به توانستن‌ها با تکیه بر مدیریت منابع محدود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

زاهدی گفت: رسالت سازمان انتقال خون نجات جان انسان‌ها است و کاربری این پروژه امری فنی است و باید از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان باشد.

استاندار کردستان گفت: اکنون تنها مشکل انتقال خون کردستان کمبود فضای فیزیکی است که همه مدیران باید این اداره را در حل مشکلات بنیادین کمک کنند.

وی در پایان افزود: فعالیت‌های انتقال خون استان کردستان نمونه بارز خدمت حیاتی توسعه‌محور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر