کد خبر: 826746
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
دبير اجرايي سومين جايزه بزرگ مرگ بر امريكا با بيان اينكه بيش از 4 هزار اثر به اين رويداد هنري ارسال شده است، گفت: آيين اختتاميه اين دوره از جايزه بزرگ 9‌دي‌ماه در سالن اصلي حوزه هنري برگزار مي‌شود.
نشست خبري سومين جايزه بزرگ مرگ بر امريكا صبح ديروز با حضور سيدمسعود شجاعي طباطبايي دبير هنري سومين جايزه بزرگ بين‌المللي «مرگ بر امريكا» و ميثم محمدحسني، دبير اجرايي اين جشنواره برگزار شد.  ميثم محمدحسني دبير اجرايي سومين جايزه بزرگ مرگ بر امريكا اظهار داشت: در دور دوم اين جايزه، هنرمندان 44‌كشور با بيش از 4 هزار و 400 اثر حضور داشتند كه در اين دوره هنرمندان 36 كشور با بيش از 4 هزار اثر در سه بخش اصلي شركت كردند.
محمدحسني خاطرنشان كرد: آيين اختتاميه اين دوره از جايزه بزرگ بعد از نماز مغرب و عشاي روز پنج‌شنبه 9 دي‌ماه در سالن اصلي حوزه هنري و همچنين برپايي نمايشگاه در دو گالري خانه عكاسان و ابوالفضل عالي صورت مي‌گيرد.

وي بيان داشت: در اين دوره چهره برتر استكبارستيزي را معرفي خواهيم كرد كه كانديداهايي براي اين موضوع در نظر گرفته شده كه از بين فؤاد ايزدي، مرضيه هاشمي و حامد زماني و تعداد ديگري از چهره‌ها يك چهره برتر انتخاب خواهد شد، ضمن اينكه در دوره بعد، چهره‌هاي برتر بين‌المللي را نيز در نظر خواهيم گرفت.  دبير اجرايي سومين دوره جايزه بزرگ مرگ بر امريكا گفت: با توجه به اهميت اين رويداد هنري، تلاش داريم تا جايزه بزرگ را ثبت كنيم اما نمي‌دانيم كه دولت اجازه ثبت آن را مي‌دهد يا خير.  در ادامه اين نشست، شجاعي طباطبايي اظهار داشت: يكي از اتفاقات مهم در اين دوره از جشنواره، حضور داوران خارجي بود كه ويلم رايزينگ از هلند، هيجابي دميرچي از تركيه و همچنين جيتت كاستانا از اندونزي حضور داشتند. هر يك از اين داوران كارتونيست‌هاي توانمندي در كشور خودشان هستند و به موضوعات مختلف استكبارستيزي پرداخته‌اند  و حتي با منطق مرگ بر امريكا مصاديق آن در بمباران اتمي ناكازاكي و انهدام هواپيماي مسافربري ايران در خليج فارس آشنا هستند. وي درباره داوري آثار اين دوره از جايزه گفت: در بخش كارتون، سه نفر انتخاب شدند و سه نفر نيز به عنوان شايسته تقدير معرفي شدند. در بخش پوستر اين مسابقه، ‌ ‌جايزه اول تا سوم به شش نفر تعلق خواهد گرفت برندگان 9 دي‌ماه و همزمان با برگزاري اختتاميه در حوزه هنري معرفي مي‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار