کد خبر: 826156
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
عضو شورای اسلامی شهر سنندج:
عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: آمارها نشان می‎دهد که کردستان در زمینه ابتلا به بیماری سرطان روند خطرناکی را در پیش گرفته که یکی از دلایل آن، ناشی از عدم نظارت بر بحث تولید به ویژه تولیدات کشاورزی است

به گزارش جوان از کردستان، سیدبهاءالدین حسینی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر سنندج که با محوریت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده باید دنبال شود، نظارت جدی بر موضوع واردات در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم نظارت بر بحث تولید به ویژه تولیدات تولید محصولات کشاورزی، موجب افزایش آمار ابتلا به بیماری‌های خاص به ویژه انواع سرطان‌ها شده است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه استان کردستان در زمینه بیماری سرطان جزو استان‌های اول کشور است، افزود: آمارها نشان داده که استان کردستان در زمینه ابتلا به بیماری سرطان روند خطرناکی را در پیش گرفته و روز به روز در حال افزایش است.

به گفته وی، براساس یافته‌های علم پزشکی، یکی از عوامل اصلی در مورد ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطانی، برنامه غذایی و مصرف مواد غذایی بی‌کیفیت و حاوی سموم است.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج خواستار ارائه برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در مورد پیشگیری از توزیع محصولات سرطان‌زا در استان شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از مصرف‌کننده در قبال کالا و خدمات زیان‌آور اقدامات این انجمن تا چه میزان ضمانت اجرایی دارد.

وی توضیح داد: اگر ضمانت اجرایی قابل قبولی وجود نداشته باشد اقدامات این انجمن تنها در حد ارائه آموزش و افزایش تخصص و مهارت مصرف‌کننده در انتخاب کالا و خدمات خلاصه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج، دعوت از انجمن از سوی دستگاه‌ها و ادارات برای مشارکت در تدوین استراتژیک‌ها را ضروری دانست و افزود: با گذشت چندین سال از فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تا چه میزان از ظرفیت این انجمن برای مشارکت در تدوین استراتژی‌ها استفاده شده است.

حسینی تبیین کرد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که به عنوان یک انجمن فعال در بحث حمایت از حقوق مصرف کننده در تدوین استراتژی‌ها در حوزه تولید و نظارت بر محصولات و ارائه خدمات تاثیرگذار باشید.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج تشریح کرد: اطلاع‌رسانی در مورد تعداد پرونده شکایت‌هایی که در مدت فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ها تشکیل و به نتیجه رسیده از موضوعات مهمی است که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و شناساندن این انجمن به مردم دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر