کد خبر: 826040
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس، شرمساری رئیس جمهور از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را ژستی انتخاباتی دانست و گفت: متأسفانه دولت در سال‌های گذشته بر افزایش شکاف‌های اجتماعی تکیه کرده است.

احمد علیرضابیگی با حضور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفت.

وی در سخنان آغازین خود با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی همواره دو تفکر در کشور در جدال و مناقشه با یکدیگر بودند، اظهار داشت: عده‌ای بر این باورند که برای دستیابی به شکوه، عظمت و رفاه باید آمریکا و نظام سلطه را به عنوان ابرقدرت پذیرفت، نمود بارز این تفکر در هیبت دولت موقت، اعضای جبهه ملی، لیبرالیست‌ها و ملی‌ مذهبی‌ها نمود یافت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نقطه مقابل این تفکر را اعتقادی دانست که استقلال و شوکت کشور را در عدم پذیرش نظام سلطه و پرهیز از ایفای نقش در سناریوهای طراحی شده توسط آمریکا می‌داند و این تفکر متکی به قدرت درونی ملت است.

علیرضابیگی با تأکید بر اینکه نظام سلطه سعی دارد کشورمان را از قدرت نرم خود محروم کند، عنوان کرد: این قدرت ضامن بقا و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به وقایع سال‌های 78 و 88 تأکید کرد: مناقشات داخلی این سال‌ها که از روی جهل عده‌ای و با بسترسازی نظام سلطه در کشور اتفاق افتاد برای اضمحلال هر حکومتی کافی بود، اما جمهوری اسلامی توانست با تکیه بر قدرت نرم خود با عظمت و افتخار مسیر استقلال را طی کند.

ولایت؛ محور اتحاد جریان‌های سیاسی

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از فعالان سیاسی اصلا‌ح‌طلب که خواستار ارائه قرائتی قابل فهم از حکومت اسلامی و ولایت فقیه برای غرب شده بود که با استانداردهای جهانی قابل تعریف باشد، گفت: متأسفانه این موضوع نقطه آغازین اشتباهات و خطاهای جریان اصلاحات بود.

وی با بیان اینکه پس از برجام، کارآیی و قابلیت حکومت مبتنی بر ولایت فقیه بیش از پیش عیان شد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از روز نخست آغاز گفت‌وگوها تأکید داشتند که به عاقبت مذاکرات خوشبین نیستند و اکنون دولتمردان معترف به نقض برجام و عهدشکنی آمریکا هستند.

علیرضابیگی تشریح کرد: امروز همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی فعال در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران برای اعتباربخشی به تفکرات خود سخنانی از مقام معظم رهبری را گواه می‌گیرند.

وی، ولایت فقیه را محور اتحاد جریان‌های سیاسی کشور دانست و یادآور شد: جناح‌ها و فعالان سیاسی باید حول محور ولایت به دنبال سعادت و رفاه مردم کشور باشند.

مجلس دهم؛ محصول فضای خوش برجام  

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال انتقادی یکی از دانشجویان که عدم مطالبه‌گری را ضعف جدی مجلس دهم توصیف کرد، مطرح کرد: مجلس امروز محصول فضای خوش برجام است.

علیرضابیگی توضیح داد: هرچند امروز برجام نزد مردم شکست خورده است، اما نمایندگان مجلس دهم، نمایندگان محصول توافق ناموفق برجام هستند.

شرمساری رئیس‌جمهور، ژستی انتخاباتی بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود، لغو سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد را اقدامی ناشایست دانست که به دلیل ضعف مدیریت سیاسی استان خراسان رضوی صورت گرفت و اظهار داشت: شورای تأمین قبل از برگزاری نشست‌ها و جلسات با تشکیل جلسه‌ای به بررسی تبعات مختلف برگزاری مراسم‌ها می‌پردازد و تصمیم رئیس شورا برای همه ارگان‌ها لازم‌الاجراست، اما وقتی به دلیل سوءمدیریت و ناتوانی این جلسه برگزاری نمی‌شود، هر یک از اعضای شورای تأمین در جایگاه قانونی خود، می‌تواند اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهد که دادستان مشهد نیز بر این اساس راساً اقدام کرده است.

علیرضابیگی با بیان اینکه رئیس‌ جمهور از لغو این سخنرانی به عنوان وجهی از وجوه شرمساری یاد کردند، تبیین کرد: موضوعات فراوانی با اولویت‌های مهم‌تر برای شرمساری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مایه شرمساری است پرداخت حقوق‌های نجومی است که با وجود تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، دولت هنوز یک شکایت در خصوص تضییع بیت‌المال به مراجع قضایی نداده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اسباب شرمساری است که در چهار سال گذشته نتوانستیم برای اشتغال‌زایی جوانان اقدامی انجام دهیم.

وی، شرمساری رئیس جمهور از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را ژستی انتخاباتی دانست و گفت: متأسفانه دولت در سال‌های گذشته بر افزایش شکاف‌های اجتماعی تکیه کرده است.

استیضاح وزیر راه و شهرسازی دادخواهی از خانواده‌های قربانیان حادثه قطار است / فروشندگان سیستم CTC راه‌آهن همان خریداران هستند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش بعدی سخنان خود حادثه قطار در سمنان را مصداق بارز ناتوانی، عدم مدیریت و سوءتدبیر دانست و گفت: نمایندگان آذربایجان به جد استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به عنوان دادخواهی از خانواده‌های قربانیان این حادثه دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به نتیجه بررسی گروه تحقیق دولت از حادثه قطارها که حادثه پیش آمده را در خطای یک کارگر خلاصه کرده است، افزود: سیستم CTC قطار طی یکسال گذشته 7 هزار بار خطا داشته است و متصدیان سیستم عملاً به دلیل اشتباهات سیستم از آن استفاده نمی‌کردند و اساساً کنترل‌ها به صورت دستی صورت می‌گرفته است.

عضو کمیته تحقیق مجلس شورای اسلامی از حادثه قطار با طرح این پرسش که در رهگذر اجرای قانون خصوصی‌سازی واگن‌ها و لوکوموتیوها به چه کسانی واگذار شده است؟ گفت: فروشندگان سامانه CTC همان خریداران هستند!

علیرضابیگی در ادامه با بیان اینکه مسؤولیت خط مشهد ـ تبریز بر عهده معاونت بهره‌برداری شرکت راه‌آهن است، گفت: این معاونت به مدت 4 ماه قبل از حادثه سمنان بدون متصدی بوده است و چند روز بعد از حادثه به نام فردی ابلاغ صادر کرده‌اند.

وی با انتقاد از تعابیر وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور، گفت: وی باید قبل از استعفا، عزل و جهت پاسخگویی به مسئولان مربوطه معرفی می‌شد.

عضو کمیته تحقیق مجلس شورای اسلامی از حادثه قطار با طرح این پرسش که چرا باید 15 میلیارد دلار از ثروت کشور صرف خرید هواپیماهای مسافربری شود؟ چنین پاسخ داد: در حالی که عمده مردم کشور از اتوبوس و راه‌آهن استفاده می‌کنند، هزینه این اعتبار در بخش حمل و نقل هوایی نشان از عدم سنجش اولویت‌ها توسط وزیر راه و شهرسازی است.

اقدامات دولت در مسیر بهبود گذران زندگی مردم نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت در چهار سال گذشته در مسیر بهبود گذران زندگی مردم موثر نبوده است، تشریح کرد: دولت در چهار سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌های تأمین اجتماعی و 20 هزار میلیارد تومان دیگر از محل هدفمندی یارانه‌ها به طرح سلامت اختصاص داده است و عملاً بودجه حوزه سلامت 4 برابر شده است، اما آیا در حوزه سلامت رشد 4 برابری نیز صورت گرفته است؟

وی افزود: دولت می‌توانست با صرف این مبلغ در حوزه‌های دیگر گامی مؤثر برای بهبود سطح زندگی مردم بردارد.

تولید داخل توان رقابت با کالاهای قاچاق را ندارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح این سؤال که کدامیک از سیاست‌های دولت در راستای حمایت از تولیدات داخلی بوده است، اظهار داشت: تولیدات داخلی به دلیل هزینه بالای تمام شده توان رقابت با کالاهای قاچاقی که به کشور وارد می‌شود را ندارند، چراکه تولیدکنندگان ما 28 درصد سود بانکی، 9 درصد ارزش افزوده و 6 درصد جریمه معوقات بانکی را پرداخت می‌کنند و من تولیدی را سراغ ندارم که بتواند 43 درصد منفعت را در سال داشته باشد.

علیرضابیگی در ادامه از وضع تعرفه‌های ناعادلانه واردات در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: دولت در بخش خودرو، تعرفه 50 تا 75 درصدی را وضع کرده، اما در بخش تراکتور 5 درصد تعرفه برقرار شده است، چراکه خود سهامدار شرکت‌های سایپا و ایران‌خودروست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر