کد خبر: 825592
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: با گشایش نمایشگاه هنری نماز که به همت کمیته هنری اجلاس نماز برپا می شود، شاهد برگزاری یک هفته فرهنگی با موضوع نماز خواهیم بود.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به گشایش نمایشگاه فرهنگی هنری نماز ، افزود: کمیته هنری اجلاس نماز برای نخستین بار در این استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته هنری اجلاس سراسری نماز بر اساس ابلاغ استاندار البرز (رئیس اجلاس سراسری نماز) به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده، بیان داشت: برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان ظرفیت بسیار خوبی برای البرز است تا قبل و بعد از برگزاری این اجلاس، تاثیر نماز به عینه در استان دیده شود.

این مسئول گفت: این نمایشگاه با 60 غرفه برگزار می شود که در این غرفه ها در کل امنیت اجتماعی و اخلاقی که نماز برای افراد به وجود می آورد به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز یادآور شد: همچنین تاثیر در نماز در روابط خانوادگی و اجتماعی و سلامت و روان مردم به نمایش گذاشته می شود و در کل مردم در این نمایشگاه با آثار معنوی و وسایل مرتبط با نماز آشنا می شوند.

وی اظهار داشت: نصب المان ها، نامگذاری خیابان و میادین و زیباسازی شهرهای استان با تصاویر نماز از جمله برنامه هایی می تواند باشد تا چهره استان به نماز آراسته شود.

حسینی کاشانی ادامه داد: این نمایشگاه با مشارکت تمام دستگاه های فرهنگی هنری همچون شهرداری، سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری، اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه ها، انجمن های فرهنگی هنری، خانه مطبوعات و... و با استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی- هنری- رسانه ای برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز 'نماز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی' است، بیان داشت: در کنار برگزاری این نمایشگاه برنامه های جنبی مختلفی همچون سه نمایش خیابانی، شب شعر آیینی نماز، نمایشگاه های عکس، خوشنویسی و نقاشی، رونمایی از سه کتاب، تهیه فیلم و کلیپ و فراخوان فیلم های کوتاه موبایلی با موضوع نماز را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: در برگزاری این نمایشگاه ضمن اینکه در نظر داریم تا آخرین دستاوردهای دیجیتالی مرتبط با نماز را معرفی کنیم از ظرفیت کانون های تبلیغاتی، مطبوعاتی و کودک نیز بهره برده و ارایه محصولات مرتبط با نماز را نیز داریم.

وی یادآور شد: مسئولیت اجرایی برگزاری این نمایشگاه به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کرج سپرده شده و ستاد مرکزی اجلاس سراسری نماز برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه از ظرفیت های دیگر استان ها نیز استفاده خواهد کرد.

حسینی کاشانی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه برای نخستین بار شاهد یک هفته فرهنگی نماز باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار