کد خبر: 825518
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
برجام با تمام امتيازها و کاستي‌هايش به نتيجه مطلوب نرسيد و نقض آن توسط امريکا، ايران و امريکا را وارد دور تازه‌اي از چالش‌ها و کشمکش‌ها کرد.
جبار آذين
برجام با تمام امتيازها و کاستي‌هايش به نتيجه مطلوب نرسيد و نقض آن توسط امريکا، ايران و امريکا را وارد دور تازه‌اي از چالش‌ها و کشمکش‌ها کرد. تجديد تحريم‌هاي 10 ساله امريکا ضدايران، افزون بر نقض برجام و استمرار ايران‌ستيزي امريکا، عوارض و پيامدهاي فراواني براي هر دو کشور و ياران و همپيمان‌هاي آنها دارد. تداوم تحريم‌ها، اضافه بر موضع‌گيري‌هاي قديم، سياست‌هاي مقاومت و مقابله و برخوردهاي جديد را هم در دستور کار مسئولان هر دو کشور قرار مي‌دهد که اجرايي شدن آنها از مسير تمام بخش‌هاي اجتماعي شکل مي‌گيرد. اين برخوردها و سياست‌هاي تازه، عرصه فرهنگ، هنر و سينما را هم متأثر کرده و از نو، در و دروازه‌هاي جهاني و برخي وروديه‌هاي داخلي را براي ارائه هنر ايراني و اسلامي و آثار و حضور هنرمندان، باز و بسته مي‌کند!

توليد برنامه‌ها و آثار فرهنگي و هنري در تمام سطوح و در رسانه‌هاي صداوسيما، سينما و تئاتر هم خواه ناخواه با گرايش يا عدم گرايش به مسائل متأثر از تحريم‌ها قوام مي‌يابد و سينما درحد قابليت‌ها، بضاعت‌ها و تعهدهاي دولتي و ملي خود از زاويه‌هاي اطلاع‌رساني، آگاهي بخشي، همراهي و همسويي با اهداف و برنامه‌هاي کشور وارد اين مقوله‌ها خواهند شد.

گرچه روند معمول در حوزه‌هاي مختلف فرهنگ و هنر منحرف و مختل نشده و به سياق سابق ادامه خواهد داشت، ولي توجه به حضورها و تأثيرات، عوارض و واکنش‌ها نسبت به تحريم‌ها، نقش خود را در سياست‌ها و توليدات فرهنگي و هنري نشان خواهد داد. از همين‌رو بر مسئولان، مديران و اهالي فرهنگ و هنر لازم و ضروري است که با اتخاذ راهکارها و توليد برنامه‌هاي مناسب، به درستي با رويداد تحريم‌ها برخورد کنند و مانع تندروي‌ها و کجروي‌هاي فرهنگي در داخل کشور شوند، چراکه عن‌قريب، دور تازه‌اي از هجمه‌هاي فرهنگي در شکل‌ها و شيوه‌هاي بزک‌کرده، ماهواره‌اي، سينمايي، تلويزيوني و هنري در داخل و خارج، ضدارزش‌ها و دستاوردهاي جامعه آغاز مي‌شود که لازم است متوليان فرهنگ، هنر و سينما هوشيار، برنامه‌ريزي کرده و هدفمند با آن روبه‌رو شده و با توليد آثار سالم، قوي و تأثيرگذار، هواي آسمان فرهنگ و هنر را از آلوده شدن بيشتر با برنامه‌ها، فيلم‌ها و سريال‌ها، نظرها و انحرافات ضدفرهنگي و ضدايراني مصون دارند. بدون شک در دوره جديد هم شاهد توليد فيلم‌ها و سريال‌هاي ايران‌ستيز هاليوودي خواهيم بود، لذا مسئولان از هم‌اکنون بايد در فکر تهيه و توليد آثار استاندارد، با محتوا و جذاب و پاسخگو، جهت مقابله با اين قبيل محصولات باشند و مانند گذشته به گلايه و شعار و تومارنويسي بسنده نکرده و با هدايت يکپارچه فرهنگ، هنر و توليدات قدر فرهنگي، هنري، سيمايي و سينمايي، دست‌کم در عرصه فرهنگ، پاسخگويان شايسته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار