کد خبر: 825469
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: این موضوع در دنیا جا افتاده است که پول‌های جاری در حساب‌های متصل به کارت است و پول پس‌انداز در حسابی قرار می‌گیرد که متصل به کارت نیست.
مهر: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در توصیه به شهروندان در رابطه با امنیت بانکداری الکترونیک، گفت: پول پس انداز از پول جاری جدا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: این موضوع در دنیا جا افتاده است که پول‌های جاری در حساب‌های متصل به کارت است و پول پس‌انداز در حسابی قرار می‌گیرد که متصل به کارت نیست.

کاکوان گفت:‌ زمان استفاده از کارت بانکی، فروشنده باید دستگاه پوز را در اختیار ما قرار دهد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به نحوه استفاده از اینترنت بانک اشاره کرد و گفت: برای استفاده از اینترنت بانک باید از کارت بانکی‌ای استفاده شود که کارت بانکی جاری ما است و پس‌انداز نیست. اینترنت بانک بسیار کار را سهل کرده اما این سرعت شامل حال مجرمان نیز می شود چرا که مجرمان در کمین هستند.

کاکوان اضافه کرد: وقتی از اینترنت بانک استفاده می‌کنید نام بانکی را می‌زنید و لوگوی آن بانک را می‌بینید که چشمان‌ شما به آن عادت دارد. از شما شماره مشتری و پسورد را می ‌خواهند. حتی صفحه کلید برای ایمنی بیشتر را می‌ بینید و حروفی که باید برای تایید آن را تایپ کنید، غافل از اینکه آدرس اینترنتی را چک کرده باشید.

وی تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند از اینترنت بانک استفاده کنند باید آدرس بانک را خودشان تایپ کنند تا در دام فیشرها و فیشینگ نیفتند.

کاکوان اضافه کرد: این عادت بدی است که شما بخواهید از یک اینترنت بانک استفاده کنید و بیایید در موتورهای جستجو آن را تایپ کنید. یعنی به طور مثال در سایت گوگل و یاهو نام بانک را تایپ کنید. وقتی شما در موتور جستجو نام آن بانک را تایپ کنید هر آنچه در دنیای اینترنت مربوط به آن است را می‌آورد بنابراین اگر صفحه اینترنت بانک جعلی ساخته شده باشد موتور جستجو آن را می‌آورد لذا این کار درستی نیست.

وی افزود: آدرس سایت بانکی که دائم تبلیغ می ‌شود را باید خودمان تایپ کنیم تا به صفحه اصلی بانک مورد نظر برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار