کد خبر: 825437
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
" گفتگوی خبری" به مناسبت دهه وقف
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام: حجه الاسلام حسن شهیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، با حضور در برنامه زنده تلویزیونی" گفتگوی خبری" به مناسبت دهه وقف گفت: دهه وقف امسال با شعار همه واقف باشیم از هفتم آذرماه در سراسر کشور آغاز شده و تا شانزدهم همین ماه ادامه می یابد.


حجه الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه در این ایام برنامه های گسترده ای با هدف ترویج و گسترش فرهنگ وقف در میان اقشار و اصناف مختلف برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همایش یاوران وقف بمنظور تجلیل از رسانه های فعال در حوزه وقف و واقفان، خدام و هیئت امناء امامزادگان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم و برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص استان، فضاسازی و تبلیغات محیطی بمنظور سنت حسنه وقف، نشست های صنفی و تخصصی و تولید برنامه های تبلیغی و ترویجی با مشارکت و همکاری صدا و سیما از جمله برنامه های این اداره کل در این ایام است.

وی با اشاره به برنامه های اوقاف و امور خیریه استان در اربعین سرور و سالار شهیدان و عملیات عمرانی انجام شده در بقاع متبرکه در سطح استان در سالجاری، به تبیین و نقش وقف در جامعه اسلامی پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تلاش های زیاد در سالهای اخیر در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، گفت: وقف در استان روند روبه رشدی داشته است اما بدلیل منفعتی نبودن موقوفات نمیتوان در جهت رفع نیازمندیهای استان از آنها بهره جست.

وی در ادامه با بیان اینکه وقف موضوعی ابدی و جاودانه است، افزود: هنگام وقف علاوه بر نیازمندی های روز جامعه، باید آینده را نیز در نظر گرفت.

حجه الاسلام شهیدی در پایان تاکید کرد: وقف برای بیماری های صعب العلاج، موضوعات قرآنی، فقرا و اربعین سیدالشهداء از نیازهای استان می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر